Informacje

Przejęcie Opla przez Francuzów nie zmieni postrzegania tej marki w Polsce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 marca 2017, 15:56

  • Powiększ tekst

Przejęcie Opla przez francuski koncern PSA nie wpłynie na wyniki sprzedażowe tej marki na polskim rynku samochodów używanych - wynika z analizy grupy AAA Auto, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej

Dane statystyczne prezentowane przez dealera wskazują, że Opel ma tak silną pozycję wśród polskich klientów, że zmiana właściciela marki nie wywoła u nich istotnej reakcji.

W ubiegłym roku Opel zajmował trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych marek w polskich oddziałach AAA Auto - modele Opla stanowiły 9 proc. wszystkich kupionych aut w salonach dealera. W 2015 roku Opel był natomiast drugą najpopularniejszą marką w AAA Auto - z 9,7 proc. kupionych modeli.

W Polsce Opel jest jedną z trzech najważniejszych marek samochodowych pod względem popularności i wielkości sprzedaży, o palmę pierwszeństwa walcząc zwykle z autami marek Volkswagen i Ford. Jest też w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Choć prestiż marki opel nie wzrasta i ciągle w sposób nieuzasadniony jest ona postrzegana jako ustępująca na poziomie technologicznym innym markom. Nie spodziewamy się istotnego wpływu na sprzedaż samochodów opla w najbliższej przyszłości w związku z zaistniałą sytuacją - powiedziała cytowana w komunikacie Karolina Topolova, dyrektor generalna AAA Auto.

Jak poinformowano 6 marca tego roku, francuski koncern motoryzacyjny PSA kupił od General Motors firmę Opel oraz jego brytyjską markę Vauxhall za 2,2 mld euro. Umowa dotyczy ponad 12 zakładów produkcyjnych, zatrudniających ok. 40 tys. osób. Mimo wcześniejszych niepokojów prezes PSA Carlos Tavares zapowiedział, że utrzyma w nich miejsca pracy.

Dotąd w Polsce General Motors Manufacturing Poland zatrudniał ok. 4,1 tys. osób w fabryce samochodów osobowych w Gliwicach, zakładach produkcji silników w Tychach oraz w Centrum Usług Wspólnych w Tychach.

Gliwicki zakład wyprodukował w ubiegłym roku ponad 200 tys. samochodów - rekordową liczbę; w tym roku zakłada produkcję na podobnym poziomie. Głównym modelem fabryki jest Opel Astra piątej generacji.

PAP, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych