Informacje

UOKIK bada telewizje

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 października 2017, 10:33

  • Powiększ tekst

Były już drukarnie, prasa i kolporterzy. Teraz przyszedł czas na rynek reklamy telewizyjnej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy któraś ze spółek nie nadużywa pozycji dominującej, oraz jaki jest stopień koncentracji i struktura tego rynku - doniosła Rzeczpospolita.

Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji – mówi cytowany w komunikacie Marek Niechciał.

Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach tej branży może występować koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej - informuje prezes UOKiK Marek Niechciał. Urząd wysyła właśnie wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami.

Po tym etapie firmy otrzymają szczegółowe kwestionariusze. Wyznaczymy też konkretny termin na odesłanie odpowiedzi - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym UOKiK. Przypomnijmy: pod koniec września br. 31 wydawców zostało wezwanych przez urząd do wypełnienia kwestionariusza dotyczącego rynku drukarni prasowych. Na dostarczenie odpowiedzi mieli zaledwie siedem dni.

Tymczasem rynek reklamy telewizyjnej, na którym za sprzedaż reklam w zewnętrznych kanałach odpowiadają głównie biura reklamy TVN i Polsatu, nie wymaga regulacji - uważają nadawcy, którzy wzięli udział w panelu o polskim rynku telewizyjnym na 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Poznaniu. Uczestnicy dyskusji stwierdzili, że regulowanie rynku reklamy telewizyjnej nie ma sensu, ponieważ nikt nie ma na nim pozycji monopolistycznej.

W lutym br. wiceminister kultury Jarosław Sellin informował, że UOKiK ma pomóc w repolonizacji mediów i będzie miał większe kompetencje w zakresie kontroli koncentracji właścicielskiej w mediach.

Rzeczpospolita, Press, MW

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych