Polska na targach medycznych w Dubaju
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych Polmed uczestniczy w rozpoczynających się w poniedziałek międzynarodowych targach medycznych Arab Health w Dubaju - poinformowała PAIH. Agencja koordynuje promocją branży wyrobów medycznych za granicą.
Jak wskazano, „Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych Polmed jest w składzie konsorcjum, które odpowiada za promocję polskiej branży wyrobów medycznych na rynkach zagranicznych” .
Zadaniem konsorcjum, wybranym w drodze przetargu organizowanego przez PAIH, jest kompleksowe organizowanie polskich stoisk informacyjnych i zapewnienie obsługi merytorycznej podczas wydarzeń. Obok Izby Polmed tworzą je Ageron Polska i World Expo International - wyjaśniono.
Polska Agencja Informacji i Handlu podkreśliła, że działania te są prowadzone w ramach „Branżowego Programu Promocji dla Sprzętu Medycznego Brand” podczas cyklu targów międzynarodowych. Pierwsze z targów, Arab Health, ruszają w poniedziałek w Dubaju. Kolejne wydarzenia odbędą się w marcu w Indiach. Projekt jest finansowany z unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR).
W ramach realizowanego przez PAIH projektu Brand, wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu sektorów, m.in. za branżę sprzętu medycznego. Jak wskazano, program Brand będzie realizowany także na rynkach perspektywicznych dla polskich eksporterów, wskazanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Według PAIH firmy uczestniczące w programie mają szansę zaprezentować się i nawiązać relacje biznesowe, na takich rynkach jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Brazylia, Indie czy RPA.
Jak podkreślił dyrektor generalny Izby Polmed Witold Włodarczyk, polscy producenci i dystrybutorzy wyrobów medycznych „mają duży potencjał do międzynarodowej ekspansji”. „Innowacyjne i wysokie jakościowo wyroby produkowane przez krajowe firmy, mają duże szanse na zagraniczny sukces. Rządowe programy wsparcia dla przedsiębiorców, takie jak projekt Brand, ułatwiają im dotarcie na rynki wschodzące, które do tej pory były trudno osiągalne” - zaznaczył, cytowany w komunikacie, Włodarczyk.
PAP, MS