Informacje

UOKIK: Wybuchające napełniacze poduszek w Hondach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 lutego 2018, 11:38

    Aktualizacja: 8 lutego 2018, 11:48

  • Powiększ tekst

Ważna wiadomość dla właścicieli samochodów marki Honda. Na stronie UOKiK pojawił się komunikat ostrzegający właścicieli wielu modeli samochodów tej marki z roczników 2009 i 2010. Na rynku polskim problem dotyczy przynajmniej 6 573 pojazdów

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną naprawę - poinformował portal wGospodarce.pl UOKiK.

Problem dotyczy pojazdów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Japonii, Chinach, Turcji i Tajlandii, napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się małe odłamki metalu obudowy, co może spowodować obrażenia ciała osób znajdujących się w pojeździe.

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele:

  • Accord, rok modelowy 2010

  • Civic, rok modelowy 2009-2010

  • City rok modelowy 2010

  • CR-V, rok modelowy 2009-2010

  • Jazz, rok modelowy 2010

  • Insight, rok modelowy 2010

  • Legend, rok modelowy 2010

Jak zaznacza UOKiK, Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Firma, zgodnie z prawem, miała obowiązek poinformować urząd o porblemie. Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

6 573 pojazdów objętych będzie na koszt producenta kampanią naprawczą. Tu znajduje się lista VIN pojazdów objętych kampanią: https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=21118

Dalszych informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych