UOKiK nałożył karę na oszustów finansowych
UOKiK nałożył prawie 3 mln zł kary na pośrednika finansowego,kancelarię prawną Proculus, która kierowała swoją ofertę do ludzi, którzy nie posiadali zdolności kredytowej, ale potrzebowali pieniędzy na spłatę wcześniejszych zobowiązań
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że spółka naruszyła dobre obyczaje.
Działania pracowników Proculusa miały jeden cel: nakłonić jak największą liczbę osób do zawarcia umów pośrednictwa finansowego, ponieważ pobierali za to prowizję. Im większa kwota, tym większa opłata, dlatego Proculus namawiał konsumentów do tego, żeby pożyczali więcej pieniędzy niż mogliby spłacić – tłumaczy Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Urząd zakwestionował przede wszystkim pobieranie nienależnych, zbyt wysokich prowizji. Proculus żądał ok. 20 proc. kwoty kredytu nawet wtedy, gdy wszystkie czynności wykonywał bank lub nie doszło do zawarcia umowy.
Ponadto kancelaria tak manipulowała informacjami, że ostatecznie pożyczane kwoty były wyższe niż możliwości i potrzeby konsumentów. W efekcie czego klienci wpadali w jeszcze większe problemy finansowe. Zmuszano także klientów do podpisania weksli in blanco.
Teraz oszustami zajmuje się Prokuratura Regionalna we Wrocławiu.