Biedronka wypowiada wojnę Starbucksowi
Koncern Jeronimo Martins, właściciel znanych w Polsce dyskontów Biedronka, rozbudowuje w Portugalii sieć kawiarni Jeronymo. Nowe lokale stają się coraz bardziej podobne do placówek Starbucksa.
Jeronimo Martins, posiadający w Polsce oprócz sieci sklepów dwie nowe kawiarnie pod szyldem Kropka Relaks, od kilku miesięcy bada na naszym gruncie możliwość uruchomienia nowego biznesu. Rozwijany nad Wisłą projekt jest eksperymentalny. Władze portugalskiego koncernu przyznają, że na razie bardziej pochłania je rozwój sieci kawiarni Jeronymo na ojczystym gruncie.
Specjaliści zwracają tymczasem uwagę, że grupa Jeronimo Martins idzie śladem Starbucksa, otwierając swoje kawiarnie w obleganych przez turystów częściach Lizbony. Zdaniem Victora Jorge, eksperta branżowego miesięcznika "Hipersuper", większość z prawie 20 działających pod szyldem Jeronymo obiektów posiada nie tylko ciekawy design, ale również atrakcyjną lokalizację.
Dowodem tego może być otwarta niedawno w centrum zabytkowej części starego miasta nowa placówka pod szyldem Jeronymo. Uruchomiony w Chiado lokal posiada 80 m.kw. powierzchni, na której znajduje się 58 miejsc siedzących
- odnotował Victor Jorge.
Nawiązaniu rywalizacji ze Starbucksem służy również ciekawy wizualnie design oraz szeroka oferta serwowanych produktów. W placówkach sieci Jeronymo poza małą czarną nabyć można m.in. zestawy kanapkowe, przekąski, sałatki, ciasta, jogurty, lody, a także wiele tytułów prasowych.
Kawiarnie Jeronymo, podobnie jak obiekty sieci Starbucks, posiadają nowoczesny wystrój i design (m.in. skórzane sofy), a także lekkie menu z elementami zdrowej żywności i opcją "na wynos".
Witryna przy ladzie zmienia się co najmniej trzy razy w ciągu dnia: rano dominuje pieczywo i jogurty, w porze obiadowej - kanapki, sałatki i soki naturalne, zaś wieczorem - słodycze oraz ciasta
- informuje Ana Martins z grupy Jeronimo Martins.
jm/PAP