Informacje

Źródło: Grupa LPP
Źródło: Grupa LPP

LPP zwiększa przychody z e-commerce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 września 2018, 12:08

  • Powiększ tekst

Roczny przyrost przychodów ze sprzedaży e-commerce grupy LPP podwaja się – powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Dodał jednocześnie, że wraz z tym rosną koszty grupy.

Im więcej sprzedaży e-commerce, tym bardziej rosną koszty. W II kw. tego roku koszty w wzrosły o 9 proc. Na koniec roku liczymy na to, że koszty wzrosną o 5-9 proc. -powiedział Lutkiewicz.

Jak dodał, im bardziej wychodzimy poza granice Polski, tym dostawy są kosztowniejsze.

W I pół. tego roku sprzedaż internetowa wzrosła o 121,5 proc. Czytaj także: LPP miało 206,13 mln zł zysku netto

LPP planuje zwiększenie sprzedaży e-commerce, na tyle, aby w roku 2019 oferować produkty w 35 krajach, a w I połowie przyszłego roku zamierza otworzyć sklep internetowy dla wszystkich krajów UE.

Jak dodała Monika Wszeborowska, rzeczniczka LPP, ponad 40 proc. sprzedaży online jest dokonywana poprzez smartfony.

Nie widzimy wpływu wprowadzenia wolnych niedziel w handlu na wyniki sprzedaży – mówił Lutkiewicz.

Planowany capex w 2019 r. ma wynieść 690 mln zł i ma przyrastać rocznie o 100 mln zł.

Jak mówiła Monika Wszeborowska rzeczniczka LPP, sprzedaż ma wzrosnąć ok. 3 proc. z powodu wprowadzenia nowego systemu metek.

Wdrażanie elektronicznego systemu metek RFID ma przynieść wzrost sprzedaży ok. 3 proc. Roczny koszt jest szacowany na 60 mln zł. RFID ma zastąpić kody kreskowe – mówiła Wszeborowska.

LPP zamierza także zwiększyć powierzchnię magazynową, budując nowe centrum dystrybucyjne.

W Brześciu Kujawskim powstanie nowe centrum dystrybucyjne LPP o powierchni 100 tys. m.kw. - co ma podwoić poweirzchnię magazynową LPP - w którym ma zostać zatrudnionych 1.000 osób. Koszt budowy ma wynieść 400 mln zł, a centrum ma zacząć funkcjonować na przełomie 2021/2022 r. - powiedziała Wszeborowska.

Dodała, że w planach jest także przekroczenie 100 tys. m.kw. powierzchni sprzedaży marki Sinsay.

Marka ta przynosi największą sprzedaż. Na koniec 2019 r. Sinsay może stać się sie stać największą marką w portfolio LPP – dodała.

LPP planuje otwarcie w tym roku nowych salonów w Słowenii i Kazachstanie. W 2019 r. planowane jest otwarcie kolejnych dwóch salonów w Izraelu.

Jak mówił Lutkiewicz grupa LPP zanotowała na koniec II kw. 2018 r. wzrost powierzchni o 10,8 proc. w ujęciu rocznym, a w tym roku wzrost powierzchni handlowej w tym roku szacowany jest na 10,5 proc.

Według niego marża grupy powinna utrzymać się w tym roku w granicach 50-55 proc. w ujęciu rocznym.

Jak dodał, w tym roku, „liczymy nadal na pozytywne trendy jakie dostrzegamy w I półroczu”.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych