„Nieszczęśliwy numer” z nagrodą adFM AWARDS 2018
Spot radiowy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwa Infrastruktury „Nieszczęśliwy numer”, będący częścią kampanii „Nie skreślaj życia tak prędko” otrzymał główną nagrodę II edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS 2018. Za koncepcję i przygotowanie spotu odpowiadała agencja Apella z Gdyni.
W opinii jurorów konkursu „akcja ta jest wzorcową kampanią społeczną: wywołuje emocje, porusza, trafia z przekazem w sedno problemu, pokazuje, jakie zachowania powinniśmy zmienić”.
„Nieszczęśliwy numer” konkurował m.in. z „Bajkami Gangu Słodziaków” Biedronki, reklamą Wedla „Jak brzmi czekolada”, kampanią społeczną „Weź psa” parodiującą reklamy farmaceutyków, czy Showmaxem ze spotem reklamującym serial „Rojst” wykorzystującym utwór Brodki. Konkurs kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS wyróżnia projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy.
Ogólnopolska kampania społeczna „Nie skreślaj życia tak prędko” wystartowała 15 października 2018 roku. Dotyka ona problemu nadmiernej prędkości oraz niedostosowania jej do panujących warunków, co stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach. Motywem przewodnim kampanii jest „nieszczęśliwy numer”, o którym wypowiadają się bohaterowie. Okazuje się, że każdy z numerów oznacza prędkość auta w momencie wypadku drogowego. Głównym przekazem kampanii jest spot telewizyjny emitowany w większości ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz sieci kin. Przekaz został także uzupełniony o reklamy radiowe. Za koncepcję, kreację, copywriting, scenariusze spotów i przygotowanie poligrafii odpowiedzialna była agencja Apella, produkcją zajęli się Maj Film Produkcja Filmowa.