Hackaton pod patronatem resortu cyfryzacji zakończony
Stworzenie aplikacji wykorzystujących otwarte dane publiczne było celem uczestników trzeciego już Hackathonu Ministerstwa Cyfryzacji, który zakończył się w sobotę. Zwycięskim uczestnikom wręczono nagrody o łącznej wartości 35 tys. zł.
Wręczenie nagród, tak jak i cały Hackathon, odbyło się w siedzibie Naukowej i Akademickiej Sieci Badawczej (NASK) w Warszawie.
Zadaniem uczestników tegorocznego Hackathonu było stworzenie aplikacji, wykorzystujących otwarte dane publiczne, udostępniane bezpłatnie na portalu dane.gov.pl. Tegoroczna impreza pod hasłem „#otwartedane” rozpoczęła się 15 czerwca od warsztatów i konsultacji z mentorami. Utworzono wówczas 3-, 5-osobowe zespoły, które rozpoczęły zdalną pracę nad swoimi pomysłami.
W sobotę najlepsze pomysły zostały nagrodzone. W puli było 35 tys. zł oraz nagrody specjalne. Zwycięzcą Hackathonu został zespół „Skiller”, który otrzymał nagrodę 17170 zł. Drugie miejsce zajął zespół „Semantically correct”, któremu przyznano nagrodę w wysokości 10110 zł. Trzecie miejsce i nagroda w wysokości 6600 zł przypadły zespołowi „RealTeam”.
Przyznano również nagrodę specjalną prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w wysokości 7280 zł.
Wiceminister cyfryzacji Karol Okoński podczas wręczania nagród powiedział, że idea otwartych danych to symbol państwa, które w bezpieczny sposób gromadzi dane i niektóre z nich udostępnia dalej do dalszego wykorzystania.
Okoński podkreślił, że trzecia edycja Hackatonu to także rodzaj zachęty dla urzędów i instytucji do udostępniania danych.
Jeszcze spory potencjał drzemie w rejestrach i chodzi o to, żeby w odpowiedni sposób nowe możliwości z tych rejestrów wydobyć - mówił wiceszef MC.
Hackathon Ministerstwa Cyfryzacji co roku przyciąga uwagę programistów, UXowców, analityków, grafików, marketerów oraz wszystkich, którzy chcą wykorzystać swoje umiejętności oraz dostępne dane publiczne do tworzenia aplikacji ułatwiających codzienne życie.
Jak podkreśla resort - jest to nie tylko szansa na sprawdzenie swoich umiejętności, zdobycie nowych doświadczeń i cennych nagród, ale także kuźnia pomysłów z szansą na wcielenie ich w życie. Każdy z uczestników Hackathonu może pod koniec tego roku wziąć udział w konkursie POPC i zdobyć środki z UE realizację swojego pomysłu.
PAP, MS