Informacje

autor: fot. Pixabay
autor: fot. Pixabay

Polski odzieżowy gigant popularny za granicą

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 września 2019, 09:47

  • Powiększ tekst

LPP rozpoczęło szybszą wyprzedaż w swoich sklepach w lipcu, aby już w sierpniu wprowadzić do sieci nowe kolekcje. Pod względem wartości sprzedaży sklepy zagraniczne wyprzedziły już Polskę, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.

Mieliśmy dobrą sprzedaż w kwietniu i w czerwcu, ale słabsza pogoda w maju wpłynęła znacząco na wyniki II kw. W lipcu prowadziliśmy intensywne wyprzedaże, aby móc szybciej zatowarować sklepy nową kolekcją. Naszym celem było, aby od sierpnia sklepy miały już nową kolekcję i jesteśmy obecnie zadowoleni ze sprzedaży w ubiegłym miesiącu” - powiedział Lutkiewicz.

Dodał, że coraz mocniej rośnie sprzedaż poza Polską.

Jak powiedział Lutkiewicz:

W ubiegłym roku powierzchnia sklepów za granicą była wyższa niż w Polsce. A w tym roku, już w drugim kwartale zagranica wyprzedziła nasz kraj pod względem wartości sprzedaży. Obecnie bardzo dobrą sprzedaż notujemy w Rosji, na Ukrainie, dobrą w Rumunii. Widzimy również poprawę w Niemczech i w Wielkiej Brytanii”

Dodał, że - zgodnie z planem - w połowie października LPP otworzy sklepy wszystkich swoich 5 marek w Finlandii. Otwarcie kolejnego kraju planowane jest w przyszłym roku.

LPP nadal nie jest zainteresowane akwizycjami - zarówno w kraju, jak i poza Polską.

Jak wskazał Lutkiewicz:

Nadal nie jesteśmy zainteresowani przejęciami, choć sporo firm wciąż zgłasza się do nas z propozycją, czy ich kupimy”

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Marek Knitter/ ISBnews/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych