Padł rekord. Polski gigant odzieżowy publikuje wyniki
VRG to polska spółka odzieżowa będąca w posiadaniu marek Vistula, Wólczanka, Bytom, W.Kruk. W 2022 roku wypracowała historycznie wysoki wynik finansowy. Prognozy na ten rok są jeszcze lepsze.
Skonsolidowane przychody spółki VRG w 2022 roku wyniosły 1,27 mld zł. To wynik o 19 proc. lepszy niż w 2021. Zysk netto wyniósł 93 mln zł.
Wyniki finansowe grupy były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, wynikającego z kontynuacji pozytywnych trendów w sprzedaży oraz braku występowania ograniczeń w handlu związanych z pandemią. Ponadto grupa poprawiła marżę brutto na sprzedaży poprzez ograniczenie akcji promocyjnych (w szczególności w I i II kwartale 2022 roku) oraz wzrost udziału kanałów offline cechujących się wyższą marżowością - czytamy w sprawozdaniu zarządu
Grupa ma 534 salonów z markami: Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom, W.Kruk w oparciu o umowy franczyzowe.
Podstawą strategii spółki VRG jest skoncentrowanie sił wokół funkcji „operatora” marek, projektanta i dystrybucji odzieży na rynku detalicznym.
Czytaj też: Odliczysz 53 tys. za remont domu. Zmiany w ulgach
Czytaj też: Kontrole pracy zdalnej. Szef przez telefon sprawdzi, czy jesteś trzeźwy
money, jb