Orlen i Kubica odchodzą od Williamsa
PKN Orlen i Robert Kubica zakończą współpracę z Williamsem po tym sezonie Formuły 1 - poinformował w czwartek koncern. PKN Orlen będzie kontynuować współpracę z Kubicą i zostanie w Formule 1, w tym celu prowadzi „zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami”.
Jak podał PKN Orlen, po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także spółka, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1. W tym celu PKN Orlen prowadzi obecnie „zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1”. Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie.
W ocenie spółki, dzięki obecności w Formule 1 odniosła ona wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe.
Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Koncern przytoczył badania instytutu ARC Rynek i Opinia, według których co szósty kierowca przyznaje, że sponsoring Roberta Kubicy wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji Orlen, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 proc. respondentów.
Orlen podał też, że jego sieć detaliczna, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3-proc. wzrost sprzedaży paliw, a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w I półroczu 2019 r., przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł w porównaniu do I półrocza ubiegłego roku.
W ocenie PKN Orlen efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Jak podkreśliła spółka, powołując się na badania IMM i Pentagon, dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN Orlen i ROKiT Williams Racing, od listopada 2018 r. do sierpnia 2019 r. wygenerowano ponad 152 mln kontaktów z marką Orlen o wartości reklamowej przekraczającej 60 mln zł.
Sponsoring motorstportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki - podkreśliła spółka, przypominając, że posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60 proc. jej obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.
PAP, MS