Super Bowl: 5,6 mln dol za 30 sekund reklamy
Na ponad dwa miesiące przed przyszłorocznym Super Bowl, finałem ligi futbolu amerykańskiego NFL, zostały wyprzedane wszystkie przerwy przeznaczone na reklamy - poinformowała stacja Fox Sports. 30 sekund ma wartość 5,6 mln dol. To rekord tej w branży.
Mecz odbędzie się 2 lutego w Miami, a w przerwie największego w USA wydarzenia sportowo-medialnego wystąpią gwiazdy muzyki pop Jennifer Lopez i Shakira.
W tym roku 30 sekund reklam podczas Super Bowl, który wywołuje wśród Amerykanów prawdziwe szaleństwo, kosztowało 5,3 mln dol.
W ostatnim finale triumfował w lutym zespół New England Patriots, który na stadionie w Atlancie pokonał Los Angeles Rams 13:3.
Z roku na rok wydarzenia te biją rekordy telewizyjnej oglądalności, więc rosną także - i tak już astronomiczne - ceny czasu reklamowego.
Firmy, które wykupiły reklamy na Super Bowl 2020, już chwalą się tym faktem i przygotowują specjalne spoty, które często stają się następnie „kultowymi”.
Finały Super Bowl z lat 2010-2017 to jednocześnie osiem programów telewizyjnych najchętniej oglądanych w historii. Rekordowy był ten z 2015 roku - przed odbiorniki przyciągnął 114,4 mln mieszkańców USA. Ostatni cieszył się mniejszą popularnością - obejrzało go za pośrednictwem telewizji „tylko ” 98,2 mln Amerykanów.
(PAP), DS