PZU i Pekao w promują Polskę i Dom Polski w Davos
Dom Polski – miejsce spotkań i dialogu promujące Polskę – ponownie zaprasza gości Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Zlokalizowany przy głównej promenadzie Polish House drugi raz powstanie z inicjatywy PZU i Banku Pekao. Tegoroczne wnętrza mają nie tylko zachęcać do rozmów o biznesie i do spotkań na szczycie, ale także promować polską kulturę i inspirować odwiedzających
Specjalnie zaaranżowana przestrzeń Domu Polskiego/Polish House będzie miejscem paneli dyskusyjnych, spotkań biznesowych oraz innych wydarzeń promujących zarówno Polskę, jak i obie spółki będące partnerami Forum – PZU i Bank Pekao. Tegoroczne dyskusje odbywać się będą pod hasłem #GrowingEurope, nawiązując do potencjału regionu Europy Środkowo Wschodniej w kontekście rozwoju gospodarki naszego kontynentu.
Poza promowaniem rodzimego biznesu oraz potencjału drzemiącego w firmach regionu CEE, twórcom Polish House przyświecał jeszcze jeden, bardzo istotny cel – propagowanie polskiej kultury i szerzenie wiedzy na temat Polski. Wyraźnie widoczne jest to we wnętrzu Domu Polskiego – specjalnie zaprojektowanego w stylu polskiej sztuki ludowej. Tegorocznym motywem przewodnim, a także inspiracją dla twórców, była kultura góralska.
Graficznym motywem przewodnim obecnym w logotypie Domu Polskiego, w jego wnętrzu oraz w materiałach promocyjnych jest wzór wykorzystywany w zdobnictwie góralskim. W kąciku góralskim goście odwiedzający Dom Polski spróbują natomiast tradycyjnych potraw z południa Polski. To jednak nie jedyne atrakcje Polish House. Odwiedzający będą mogli również zapoznać się z sylwetkami znanych Polaków (m.in. naukowców, artystów oraz sportowców), a przy specjalnym interaktywnym lustrze wziąć udział w krótkim quizie. Odpowiadając na pytania, dowiedzą się, jakim typem podróżnika są oraz jakie miasto powinni w takim razie odwiedzić w naszym kraju. Będą mogli zapoznać się z krótkim opisem miasta oraz zobaczyć jego najciekawsze ujęcia.
W środku budynku ważnym akcentem będzie m.in. wzór parzenicy, ozdobny ornament hafciarski, pokazany na ścianach i ozdobach. W kąciku góralskim goście spróbują natomiast tradycyjnych potraw z południa Polski. To jednak nie jedyne atrakcje Polish House. Odwiedzający będą mogli również zapoznać się z sylwetkami znanych Polaków (m.in. naukowców i artystów), a przy specjalnym interaktywnym lustrze wziąć udział w quizie. Odpowiadając na pytania, dowiedzą się, jakim typem podróżnika są oraz jakie miasto powinni w takim razie odwiedzić w naszym kraju.
Dom Polski, stworzony przez PZU i Bank Pekao, dostępny będzie dla wszystkich odwiedzających przez cały czas trwania Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w dniach 21-24 stycznia.
Światowe Forum Ekonomiczne w Davos to jedno z najbardziej znanych i prestiżowych spotkań czołowych przywódców politycznych, globalnych liderów biznesu, uznanych intelektualistów i ekspertów, a także dziennikarzy. Jego uczestnicy co roku koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań największych problemów gospodarczych i społecznych współczesnego świata.
mw