Poczta Polska wprowadza nowe procedury doręczania przesyłek
Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania; wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - poinformowała w czwartek Poczta Polska.
Nowe procedury mają zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom Poczty.
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie - z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę - poinformowała spółka w komunikacie.
W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich - o ile nadawca podał numer telefonu odbiorcy - przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. „Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem” - przekazała Poczta Polska.
Spółka przypomniała, że od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa - należy stanąć za znajdującą się na podłodze taśmą, 1,5 metra od pracownika. Poczta tłumaczy, że ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy znajdą się w odległości mniejszej niż metr.
Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika - okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności - czytamy.
Poczta przypomniała, że od poniedziałku obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: http://placowki.poczta-polska.pl/
W przypadku dodatkowych pytań spółka zaprasza do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora) (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora). Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.
Poczta Polska zapewnia, że wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, a w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne, są one wdrażane.
Po tym, jak zakażenie koronawirusem wykryto u kolejnych 18 osób, liczba potwierdzonych przypadków w Polsce wzrosła do 305 - podało w czwartek Ministerstwo Zdrowia.
Czytaj też: Maspex przekaże ponad milion produktów dla szpitali zakaźnych