Informacje

Facebook wciąż pozostaje liderem dystansując wszystkich / autor: Pixabay
Facebook wciąż pozostaje liderem dystansując wszystkich / autor: Pixabay

Facebook i… długo, długo nikt

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 maja 2020, 11:15

  • Powiększ tekst

Liderem wśród serwisów społecznościowych nadal pozostaje Facebook z ogromną przewagą nad konkurentami. Najwięcej w ciągu ostatniego roku osiągnął TikTok, urosły też Twitter, Pinterest i Avaaz.org

W marcu Facebooka odwiedziło prawie 23 mln polskich użytkowników, czyli ponad 80 proc. wszystkich internautów w naszym kraju wykonując w serwisie ponad 3 mld odłon – wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Facebook jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach. Zanotował trzy razy więcej użytkowników niż zajmujący drugiej miejsce przeglądarkowy Instagram (7,67 mln), w pozostałe dziewięć witryn z zestawienia łącznie miało 442,31 mln odsłon, czyli ponad siedem razy mniej od Facebooka.

Na Instagramie 7,67 mln polskich internautów wykonało 115,92 mln odsłon, natomiast Twitter przy 7,05 mln odwiedzających zanotował 79,02 mln odsłon. Wykop.pl miał 4,84 mln użytkowników i 104,58 mln odsłon, a Pinterest.com - 4,37 mln użytkowników i 29,37 mln odsłon.

Oprócz Wykopu w zestawieniu są dwie polskie witryny: służący do przechowywania i wymiany treści Chomikuj.pl oraz Siepomaga.pl, na którym prowadzone są zbiórki charytatywne. Pierwszy serwis w marcu miał 2,64 mln użytkowników i 45,15 mln odsłon, a drugi - 1,8 mln odwiedzających i 43,75 mln odsłon.

Służący do publikacji petycji i zbierania poparcia dla nich Avaaz.org odwiedziło 1,29 mln internautów, wykonując 3,56 mln odsłon, natomiast na TikTok.com 1,29 mln użytkowników wygenerowało 5,42 mln odsłon.

Na Siepomaga.pl odwiedzający wykonał przeciętnie 24,2 odsłony, na Wykopie - 21,6, a na Chomikuj - 17,1. Natomiast na Avaaz.org ta średnia wyniosła tylko 2,7, a na TikToku - 4,2.

Facebook i Instagram zyskały w liczbie odwiedzin, ale straciły w odsłonach. Facebook zyskując 821,8 mln (3,7 proc) odwiedzających stracił 232,11 mln odsłon (spadek o 6,8 proc.). Podobnie zmieniła się odwiedzalność Instagrama – o 722,9 tys.wzrosła liczba odwiedzających (10,4 proc.) a o 37.07 mln (24,2 proc.) spadła liczba odsłon.

Procentowo największe wzrosty rok do roku zanotowały Avaaz.org (wzrost liczby użytkowników o 548,5 tys. co stanowi 73,5 proc przy wzroście liczby odsłon o 1,34 mln co stanowi 60,2 proc.) i TikTok.com. Drugi serwis potroił liczbę odwiedzających i odsłon.

wirtualnemedia.pl/ mk

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych