Informacje

Narzędzie pokazuje w jakich godzinach w danym sklepie jest największy ruch / autor: kiedydosklepu.pl
Narzędzie pokazuje w jakich godzinach w danym sklepie jest największy ruch / autor: kiedydosklepu.pl

Strona internetowa pomoże zaplanować porę zakupów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 maja 2020, 18:00

  • 0
  • Powiększ tekst

KiedyDoSklepu.pl to narzędzie online pokazujące natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych. Na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia

Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na czas, kiedy łatwiej będzie im utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa – informuje firma Mastercard, twórcy nowego narzędzia.

Mastercard podał, że uruchomiona strona pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie.

Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego: hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy i dzień tygodnia: dzień roboczy lub weekend - podano.

Spółka poinformowała, że analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni.

Gdy w październiku 2019 r. ogłosiliśmy nasze zasady odpowiedzialnego przetwarzania danych, podkreślaliśmy, że innowacyjne rozwiązania w tym obszarze powinny przynosić korzyści ich posiadaczom, czyli konsumentom - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

KiedyDoSklepu.pl jest przykładem takiego właśnie podejścia. Sporządzając analizy trendów zakupowych, dajemy konsumentom zupełnie nowe możliwości. W tym przypadku mogą oni wybrać optymalną porę na codzienne zakupy, dbając w ten sposób o swój komfort i bezpieczeństwo - dodał.

Mastercard podał, że jednocześnie zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi spółki, mogą być pewni, że firma analizuje trendy w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności.

Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów i usług firmy - ogłosiła spółka. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych, w tym z wykorzystaniem narzędzi takich jak Truata, informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane - dodała.

Metodologia ta wyklucza również możliwość identyfikacji konkretnych sieci handlowych, a także analizę danych dla zbiorów niespełniających warunku odpowiedniej liczebności, co może dotyczyć zarówno populacji, jak i formatów analizowanych sklepów - podsumowano.

PAP/ mk

CZYTAJ TAKŻE: Użytkownicy BLIK-a będą płacić smartfonem

Powiązane tematy

Komentarze