Wykradziono dane kart kredytowych klientów EasyJet
Linia lotnicza przeprasza za kradzież danych karty kredytowej około 2200 pasażerów. Aż 9 milionów klientów EasyJet zostało narażonych na cyberataki
Jak ujawniły linie lotnicze, hakerzy mieli dostęp do danych osobowych 9 milionów klientów. Przestępcy uzyskali dostęp do adresów e-mail i szczegółów podróży. Udało im się wykraść dane kart kredytowych 2208 osób. Linia lotnicza już skontaktowała się ze wszystkimi klientami, których dane kart wykradziono.
Władze firmy twierdzą że cyberatak na linię lotniczą był „wysoce wyrafinowany”. Obiecuje też że w najbliższych dniach skontaktuje się ze wszystkimi poszkodowanymi, do których danych przestępcy uzyskali dostęp. Podjęcie takiego kontaktu, ze względu na zwiększone ryzyko oszustw związanych z wyłudzaniem informacji, zaleciły miejscowy organ zajmujący się danymi osobowymi.
EasyJet stwierdził, iż na razie nie ma dowodów na to, że jakiekolwiek dane osobowe jakiegokolwiek rodzaju zostały niewłaściwie wykorzystane. Dyrektor wykonawczy easyJet, Johan Lundgren, przeprosił klientów, którzy zostali dotknięci tym incydentem.
Przestępcy wykorzystują pandemię do przeprowadzania oszustw internetowych. Zgodnie z zaleceniami kontaktujemy się ze wszystkimi poszkodowanymi klientami, u których uzyskano dostęp do informacji o podróży. Radzimy im, aby zachowali szczególną czujność, szczególnie jeśli otrzymają niechcianą korespondencję – powiedział Lundgren.
theguardian.com/ mk
CZYTAJ TAKŻE: Jak chronić swoje dane podczas epidemii?