Co czwarta firma zostaje klientem banku zdalnie
Dzięki cyfrowym procesom otwierania konta oraz nowym funkcjonalnościom systemów bankowości internetowej i mobilnej, prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Pekao za pomocą kanałów zdalnych - informuje bank w komunikacie
Już prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Banku Pekao za pomocą kanałów zdalnych. To zasługa cyfrowych procesów otwierania konta oraz nowych funkcjonalności systemów bankowości internetowej i mobilnej - napisano w komunikacie Pekao.
Wyjaśniono, że mikroprzedsiębiorcy mogą korzystać z nowej wersji aplikacji PeoPay oraz serwisu bankowości elektronicznej Pekao24. Dodatkowo, za zdalne otwarcie konta firmowego klient może otrzymać 300 zł premii w ramach promocji „1000 zł premii dla firm”.
To kolejne działanie Pekao, które - dzięki udostępnieniu narzędzi zdalnego bankowania - przeciwdziała rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa - podkreśla bank.
Zaznaczono, że w Pekao konto firmowe można założyć całkowicie zdalnie - na „selfie” – bez konieczności wizyty w oddziale.
Bank wyjaśnia, że do założenia konta w Pekao wystarczy jedynie kamerka, dowód osobisty i 10 minut czasu wolnego. Zapewniono, że cały proces jest prosty i intuicyjny. Większość informacji o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG.
Wypełniając wniosek, klient może wybrać dodatkowe produkty i usługi, takie jak np. karta debetowa czy rachunki pomocnicze. Po wypełnieniu dyspozycji, jest ona wysyłana do banku on-line, a tożsamość klienta potwierdzana jest za pomocą zdjęcia twarzy i dowodu osobistego.
Jeszcze szybciej konto firmowe otworzą klienci posiadający już rachunek osobisty w Banku Pekao. Jeżeli prowadzą działalność gospodarczą, mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes w aplikacji mobilnej PeoPay, w bankowości elektronicznej Pekao24 lub korzystając z infolinii.
Tu również informacja o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG. Klient może uzupełnić dane, wybrać ofertę produktową i rachunek otwarty.
Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao - również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć konto dla swojej firmy zdalnie, na swoim komputerze lub smartfonie, bez wychodzenia z domu - mówi dyrektor Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Klienta Biznesowego w Pekao Marcin Kołakowski.
Dodano, że przedsiębiorca, który otworzy rachunek firmowy online i będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, może liczyć na 1000 zł w ramach bonusu. Za samo zdalne otwarcie konta otrzymuje premię w wysokości 300 zł. Promocja „1000 zł premii dla firm” trwa do końca czerwca br.
W komunikacie zwrócono uwagę, że w najnowszej wersji aplikacji mobilnej PeoPay, przedsiębiorcy łatwo i szybko zalogują się do niej za pomocą biometrii. Odciskiem palca lub skanem twarzy mogą także zatwierdzać wykonywane transakcje.
Prostszy i wygodniejszy jest dostęp do płatności BLIK, Apple Pay, Garmin Pay i FitBit Pay. Aplikacja umożliwia również wykonywanie płatności internetowych zbliżeniowo oraz z wykorzystaniem kodów QR. Dzięki funkcji wielowalutowej, klienci zapłacą zbliżeniowo na całym świecie, bez dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem – zapewnia bank.
Ponadto aplikacja PeoPay pozwala na przeglądanie historii operacji, wypłatę gotówki z bankomatu oraz szybsze opłacanie faktur, dzięki skanowaniu numeru rachunku. Z kolei dzięki analizie finansowej, przedsiębiorcy mogą zarządzać finansami swojej firmy. Ci, którzy posiadają konto osobiste i firmowe w Pekao, mogą swobodnie przełączać się między swoimi kontami i zarządzać nimi z poziomu aplikacji mobilnej - bez konieczności wylogowywania się.
W Pekao przedsiębiorcy z sektora mikro i MŚP mogą również całkowicie zdalnie składać wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Firm i Pracowników.
Jest to program, mający na celu przeciwdziałanie gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. Po otrzymaniu od PFR potwierdzenia przyznania subwencji, bank niezwłocznie poinformuje o tym klienta, a środki zostaną zaksięgowane na jego rachunku - poinformowano.
PAP/ mk
CZYTAJ TAKŻE: Bank Pekao stawia na przełomowe rozwiązania