Bilbord, bilbord w Zakopanem... już niezgodny z prawem
Są wielkie i szpecą krajobraz Zakopanego. Likwidację wielkich billboardów oraz standaryzację szyldów reklamowych dla Zakopanego zakłada projekt uchwały krajobrazowej, który został w poniedziałek wyłożony do publicznego wglądu
Mieszkańcy Zakopanego mogą zgłaszać uwagi do końca stycznia. Kolejnym krokiem będzie analiza uwag i ewentualne korekty.
Biuro planowania Przestrzennego Zakopanego zakłąda, że jeśli wszystko pójdzie sprawnie, uchwała może wejść w życie za rok.
Ta uchwała dotyczy sposobu reklamowania na terenie Zakopanego, dopuszczonych form ogrodzeń i małej architektury. Naszym celem jest głównie likwidacja wielkoformatowych reklam, szczególnie przy Zakopiance, przy wjeździe do miasta, gdzie istnieje kumulacja wielkich billboardów. Jeżeli chodzi o szyldy reklamujące biznesy na terenie miasta, na przykład przy obiektach turystycznych lub usługach – pozostaną, ale przy określonych gabarytach – wyjaśniła PAP Gratkowska.
Nowa uchwała określa gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane tablice reklamowe i urządzenia reklamowe oraz ogrodzenia. W projekcie uzasadniono chęć obrony miasta przed „reklamozą”.
Według projektu, dozwolone będą szyldy na posesji lub budynku w którym świadczone są usługi. Projekt przewiduje maksymalnie dwa szyldy dla jednego podmiotu na danej nieruchomości.
Jest szansa, że uchwała wejdzie w życie pod koniec przyszłego roku.
Wcześniej, w 2016 r. władze Zakopanego wprowadziły przepisy porządkujące reklamowy Dziki Zachód na Krupówkach. Deptak został objęty parkiem kulturowym, które również reguluje kwestie handlu na tej ulicy.
PAP, bankier.pl, mw PAP, mw
CZYTAJ TEŻ: Premier: Narodowy Program Szczepień to nasz priorytet
CZYTAJ TEŻ: Niedzielski: przedłużenie obostrzeń do 17 stycznia
CZYTAJ TEŻ: Niedzielski: przedłużenie obostrzeń do 17 stycznia