Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Globalne rozwiązanie w zarządzaniu aktywami w PZU

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 23 lutego 2021, 13:40

  • Powiększ tekst

Najwyższe światowe standardy w zarządzaniu aktywami – PZU wdrożył nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które obsługuje wszystkie procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów w Grupie PZU. Nowo wdrożone rozwiązanie w oparciu o system MX3 w ramach kompleksowego projektu o nazwie „Wall Street” umożliwia w czasie rzeczywistym śledzenie wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka czy reguły zgodności i bezpieczeństwa. Zapewnia także szybszy przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji

Jak podkreśla członek zarządu PZU odpowiedzialny za finanse Tomasz Kulik, realizacja projektu „Wall Street” wpisuje się w założenia strategii w obszarze inwestycji.

Stawiamy sobie jasne i ambitne cele. Jednym z nich jest budowanie i umacnianie pozycji lidera w obszarze inwestycji. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na zwiększeniu udziału aktywów klientów zewnętrznych i zbudowaniu procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji. Wdrożenie nowego rozwiązania technologicznego jest ściśle związane z realizacją naszych celów – mówi Tomasz Kulik.

Nowy system przede wszystkim integruje wiele aktywności w obrębie inwestycji.

Wdrożona infrastruktura służy do ewidencji transakcji i pomaga w monitorowaniu ich efektów ekonomicznych. Wspomaga procesy związane z rozliczaniem transakcji i obsługą rachunków finansowych – podkreśla CFO PZU Tomasz Kulik.

Zmiana szczególnie pozytywnie wpłynie na konkurencyjność TFI PZU na rodzimym rynku, gdzie jakość i szybkość przekazywanych informacji jest ważnym kryterium współpracy z klientami. Jednak korzystanie z nowoczesnej infrastruktury podnosi także wiarygodność Grupy PZU na zagranicznych rynkach i pozwala na efektywną obsługę portfela klientów spoza Polski.

Nowy system pozwala na praktycznie całkowitą obsługę procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór i kontrolę tych procesów w spójnym systemie informatycznym. Gwarantuje wysoki standard, przyspiesza obsługę tych procesów, eliminując konieczność korzystania z dodatkowych narzędzi – mówi prezes TFI PZU Robert Kubin. – Jednocześnie oznacza także większą atrakcyjność TFI PZU jako pracodawcy dla profesjonalistów inwestycyjnych. Wdrożenie rozwiązania to także sukces pod kątem realizacji tak kompleksowego projektu w czasie pandemii.

Mimo trudnych warunków związanych ze zmianą organizacji pracy, wymuszoną przez Covid-19, prace nad projektem przebiegały zgodnie z harmonogramem – mówi dyrektor odpowiedzialny za projekt „Wall Street” Piotr Frankiewicz. – W kluczowych etapach projektowych brało udział blisko 200 osób zarówno z Polski, jak i Wielkiej Brytanii czy Francji.

Czytaj też: PZU zapewni dobry start pięcioraczkom z Gniezna

Mat. Pras./KG

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.