Informacje

nowe logo Peugeota / autor: Facebook
nowe logo Peugeota / autor: Facebook

Peugeot ma nowe logo, tylko głowa lwa teraz [wideo]

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 lutego 2021, 21:10

  • Powiększ tekst

Koncern samochodowy Peugeot odświeża swoje logo. W ramach rebrandingu emblemat lwa w stylu lat 60., który użyto na koncepcji modelu e-Legend w stylu retro, przedstawiono przed premierą nowego modelu 308 – czytamy na portalu Wirtualnemedia

Czytaj też: Toyota Yaris rozpoczęła 2021 rok jako najpopularniejszy samochód w Europie. W styczniu miejski hatchback Toyoty zanotował ponad 18 000 rejestracji

Zgodnie z informacją koncernu, inspiracją dla nowego logo jest dziedzictwo Peugeota. Projekt nowego znaku jest znany z koncepcji e-Legend w stylu retro z 2018 r. – przedstawia dwuwymiarową interpretację znaku towarowego marki lwa, zdobionego na tle w kształcie tarczy. Peugeot pokazał swoje nowe logo po integracji PSA z Fiatem i utworzenia przez nie nowego giganta samochodowego Stellantis. W 2020 roku Peugeot obchodził 210-lecie istnienia, twierdzi też, że jest najstarszą zachowaną marką samochodową na świecie.

Nowy emblemat ma zostać wprowadzony do samochodów produkowanych seryjnie przez koncern – na początek do nowego hatchbacka 308, który będzie zaprezentowany w tym roku.

Rodzinny Peugeot 308 ma stać się radykalnym odrodzeniem rywala modelu Peugeota - Forda Focus. Prototypy wskazują na sporą zmianę stylizacji auta, aby nowy model dostosować do nowszych 208, 2008 i 508. Zaktualizowana platforma EMP2 będzie obsługiwać opcje benzyny, oleju napędowego i hybrydowego napędu typu plug-in – informuje portal wirtualnemedia.pl.

Nie tylko Peugeot odświeża swój wizerunek. Nowe wersje identyfikacji wizualnych pokazały ostatnio także Dacia, KIA, General Motors, Nissan, Toyota czy Opel.

wirtualnemedia.pl/mt

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych