Po lockdownach PSA wraca na ścieżkę wzrostu obrotów
Grupa PSA odnotowała wzrost obrotów ze sprzedaży samochodów w III kw., a jednak zapowiedź kolejnych obostrzeń spowodowała spadek w środę wartości akcji firmy
Peugeoty i citroeny sprzedawały się lepiej niż auta części firm konkurencyjnych we Francji i na innych rynkach w III w roku. Sukcesy francuskiego koncernu poprzedzają zapowiadaną fuzję firmy z włoskim Fiat Chrysler Automobiles, do finalizacji której ma dojść na początku przyszłego roku.
Czytaj też: FCA i PSA zmieniają warunki fuzji. Zaoszczędzą
Niemniej, gwałtowny rozwój pandemii Covid-19 w ostatnich tygodniach wpływa na pogorszenie perspektyw na nadchodzące miesiące nie tylko na rynku motoryzacyjnym – Francja znalazła się u progu kolejnego lockdownu – według zapowiedzi rządu - mogącego potrwać cały miesiąc.
Łączna sprzedaż koncernu PSA wyniosła w kwartale lipiec-wrzesień 15,5 mld euro, o 0,8 proc. mniej w skali roku. Jednak sprzedaż samych aut koncernu wzrosła o 1,2 proc. do 12 mld euro, po zapadnięciu się w okresie pierwszej połowy roku aż o 35,5 proc.
Dyrektor Finansowy PSA Philippe de Rovira powiedział, że na koniec września PSA otrzymał od klientów dużo zamówień na nowe samochody. Jednocześnie stany magazynowe były o 25 proc. niższe w III kw. w ujęciu rocznym, dzięki dobrej sprzedaży peugeotów i citroenów.
Czytaj też: Peugeot najbardziej niezawodny… wg Francuzów
Wprawdzie w III kw. liczba sprzedanych przez koncern aut była niższa niż rok wcześniej, jednak przychody wzrosły dzięki dobremu zbytowi modeli z wyższego segmentu cenowego, takich jak wersje SUV peugeota 2008, powiedział prezes PSA Carlos Tavares.
Francuski koncern wkrótce czeka fuzja z Fiatem o szacunkowej wartości 38 mld dol., w wyniku której powstać ma czwarty największy producent aut na świecie – o nazwie „Stellantis”. Według agencji Reutera Komisja Europejska wyda zgodę na połączenie firm. reuters.com/mt