FCA i PSA zmieniają warunki fuzji. Zaoszczędzą
Producent Peugeota, koncern PSA i Fiat Chrysler (FCA) zrestrukturyzowały warunki planowanej fuzji, aby zaoszczędzić pieniądze, a także zwiększyły obiecane poziomy cięcia kosztów w czasie pandemii
PSA - producent Peugeota - oraz Fiat Chrysler (FCA) zrestrukturyzowały warunki planowanej fuzji, aby zaoszczędzić pieniądze, a także zwiększyły obiecany poziom cięcia kosztów podczas pandemii.
Dwie firmy, które mają połączyć się w konsorcjum Stellantis, czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie, poinformowały w poniedziałek we wspólnym oświadczeniu, że FCA obniży do 2,9 miliarda euro (3,4 miliarda dolarów) z 5,5 miliarda euro swoją część gotówkową przeznaczoną na specjalną dywidendę, którą akcjonariusze otrzymają na warunkach umowy podpisanej w zeszłym roku.
Francuska PSA, której portfolio marek obejmuje również Citroena i Opla, z kolei odłoży planowane wydzielenie swoich 46 proc. udziałów w firmie Faurecia - producent części - do czasu zakończenia fuzji i rozszerzy ją na wszystkich akcjonariuszy nowej grupy.
indiatimes.com, mw
CZYTAJ TEŻ: Zakład Tychy FCA Poland ma nowego dyrektora
CZYTAJ TEŻ: Finanse Polaków: Jest więcej pesymistów
CZYTAJ TEŻ: Orlen wciąż bez przeprosin Trzaskowskiego. Kieruje pismo przedprocesowe
CZYTAJ TEŻ: COVID-19 pustoszy Indie. Przerażający wskaźnik śmiertelności