Informacje

Stacja PKN Orlen w Hamburgu / autor: Materiały prasowe
Stacja PKN Orlen w Hamburgu / autor: Materiały prasowe

ORLEN w Hamburgu. Niemcy, Czechy, Słowacja, Litwa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 marca 2021, 16:00

  • Powiększ tekst

W Hamburgu ruszyła nowa stacja pod marką ORLEN. To druga, po Berlinie, stacja w Niemczech otwarta w ramach rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach.

W Niemczech funkcjonuje już blisko 600 stacji paliw pod marką Grupa ORLEN-star, dostępnych w każdym niemieckim landzie. Zgodnie ze strategią ORLEN 2030, koncern zamierza znacząco rozbudowywać swoją sieć, przede wszystkim za granicą.

Segment detaliczny Grupy ORLEN to jeden z kluczowych obszarów dla dalszego wzmacniania pozycji Koncernu. Zakładamy jego dalszy, dynamiczny rozwój, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Chcemy, aby pod marką ORLEN do 2030 roku 45 proc. naszych stacji funkcjonowało na rynkach zagranicznych. Otwarcie stacji w Hamburgu, gdzie mieści się siedziba naszej niemieckiej spółki ORLEN Deutschland, to kolejny krok w poszerzaniu segmentu detalicznego, który w 2020 roku osiągnął rekordowy zysk operacyjny na poziomie 3,3 mld zł - powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN.

Zgodnie ze strategią, wydatki inwestycyjne na rozwój obszaru detalicznego koncernu do 2030 roku pochłoną 1,1 mld zł, dzięki czemu EBITA LIFO wzrośnie półtorakrotnie, do ok. 5 mld zł. Do 2030 roku w regionie pod polską marką ORLEN będzie działać co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Rozwój sieci stacji Grupy ORLEN będzie mieć miejsce przede wszystkim za granicą – udział stacji zagranicznych w całej sieci wzrośnie z 37 proc. do 45 proc.

Stacja ORLEN w Hamburgu została otwarta przy ulicy Bernadottestraße, zlokalizowanej w dzielnicy Othmarschen. Ofertę gastronomiczną, oferującą między innymi hot-dogi czy zapiekanki, uzupełnia blisko 1000 artykułów, również polskich producentów, które można nabyć na miejscu.

PKN ORLEN strategię ujednolicania wizerunku swoich stacji na zagranicznych rynkach rozpoczął w listopadzie 2019 roku. W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech, Czechach oraz na Słowacji do lokalnych brandów star i Benzina dołączył logotyp Grupy ORLEN. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji. Koncern jest również obecny na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem ORLEN.

PR/RO

CZYTAJ TEŻ: Globalny sukces Adamedu. Umowa na blisko pół miliarda złotych

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych