Znana marka za chwilę zniknie. Co ją zastąpi?
We współpracy z PGNiG Obrót Detaliczny (OD) trwają prace nad nową nazwą spółki - przekazał Orlen. Koncern zakłada, że proces zakończy się w ciągu najbliższych miesięcy, a efektem będzie wspólny brand.
Business Insider Polska, powołując się na własne ustalenia, poinformował we wtorek, że „marka PGNiG, pod którą do około 7 mln klientów trafia gaz ziemny, za chwilę przejdzie do historii”.
Nadchodzi MyOrlen
Według portalu, Orlen postanowił zbudować nowy brand, który posłuży konsolidacji całego biznesu detalicznego grupy w Polsce i na rynkach zagranicznych, przy czym rebranding ruszy na początku przyszłego roku pod nowym szyldem: MyOrlen.
Odpowiadając w środę na pytania PAP, Orlen podkreślił, że „dąży do spójnej identyfikacji wizualnej wszystkich spółek, które są częścią grupy kapitałowej”.
„Obecnie we współpracy m.in. z PGNiG OD trwają intensywne prace nad nową nazwą spółki, która będzie odpowiadać jej wyzwaniom i wpisywać się w strategiczne cele, budując wartość i wzmacniając synergie w ramach Grupy Orlen” - przekazał koncern.
Orlen dodał, iż zakłada, że proces ten zakończy się w ciągu najbliższych miesięcy, a jego finalnym efektem będzie wspólny brand.
Jeden podmiot Orlenu do rynku detalicznego
Koncern podkreślił jednocześnie, że Grupa Orlen konsekwentnie realizuje przyjętą na początku roku strategię do 2035 r. i „prowadzi zaawansowane prace zmierzające do pełnej integracji spółek i aktywów” - obejmują one wszystkie obszary działalności koncernu, w tym „dynamicznie rozwijający się segment Consumers & Products”.
„Efektem podejmowanych działań będzie maksymalne wykorzystanie możliwości tego obszaru oraz dalszy rozwój kompleksowej oferty dla klientów” - wyjaśnił Orlen. Przypomniał, że zmiany były już komunikowane od początku roku w związku ze strategią, która zakładała budowę jednego silnego podmiotu dla całego obszaru detalicznego koncernu.
Częścią tej zmiany – jak zaznaczył Orlen – „jest stworzenie energetycznego marketplace opartego na aplikacji Vitay”. Koncern zwrócił uwagę, że do tej pory wdrożone zostało m.in. wspólne logowanie dla PGNIG OD i Energa Obrót, a także dla Orlenu. Jak podał, na przełomie roku wszystkie usługi wraz z Orlen Charge będą dostępne w aplikacji Orlen Vitay.
„W rezultacie wzmocni to konkurencyjność Grupy w wymagającym otoczeniu rynkowym. Spółka PGNIG OD będzie nadal kontynuowała swoją działalność podstawową, dostarczając gaz dla swoich klientów” – podkreślił koncern.
Orlen połączył się z PGNiG w 2022 r.
Orlen, w ramach budowy multienergetycznego koncernu, połączył się z PGNiG w listopadzie 2022 r.
PGNiG OD to podmiot wchodzący w skład Grupy Orlen, który zajmuje się sprzedażą gazu ziemnego w Polsce. W 2024 r. spółka informowała, że z jej usług korzysta około 7 mln klientów indywidualnych oraz małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.
Ogłaszając na początku tego roku zaktualizowaną strategię Grupy Orlen, koncern informował, że „w perspektywie 2035 r. podwoi liczbę aktywnych użytkowników systemu Vitay do 10 mln i sfinalizuje proces integracji sprzedaży detalicznej paliw i energii do jednego podmiotu”.
Orlen podkreślił wówczas, że „zintegrowany segment Consumers & Products” pozwoli dostarczać klientom „kompleksową ofertę multienergetyczną, dostępną na platformie Vitay”.
PAP, sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Daniel Obajtek: „W Niemczech import LNG z Rosji wzrósł o 67 proc.!”
Odwet Łukaszenki. Firmy transportowe: „To katastrofa!”
Atom i energetyka. „To zamach na naszą perłę”
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.