Informacje

Polski pawilon w Dubaju - wizualizacja / autor: Materiały prasowe
Polski pawilon w Dubaju - wizualizacja / autor: Materiały prasowe

Expo w Dubaju: polskie atuty dla inwestorów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 marca 2021, 09:54

  • 0
  • Powiększ tekst

Kilkaset polskich firm weźmie udział w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju, a zainteresowanie wciąż się zwiększa i pomimo obecnej pandemii Pawilon Polski - tak jak zakładano wcześniej - powinien przyciągnąć ok. 10 proc. całkowitej liczby spodziewanych gości, czyli 1,8 mln, ocenia Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Pod koniec lutego rozpoczęliśmy proces przyjmowania wniosków do programu ‘Go to Brand’ dedykowanego Expo, rozwijamy także współpracę z regionami. Przed nami Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6 grudnia 2021), które stanowi dla nas najważniejsze wydarzenie gospodarcze w tym roku. Forum i szereg innych inicjatyw z pewnością dodatkowo zwiększą liczbę firm, które skorzystają z udziału Polski w Expo 2020 Dubai. Choć wiele firm zadeklarowało już swój działał, podejrzewam, że zgłosi się jeszcze kilkadziesiąt dodatkowych podmiotów - powiedział Adrian Malinowski w rozmowie z ISBnews.

W przekroju sektorowym firm biorących udział w wystawie można wyłonić trzy główne nurty: IT-ICT, zieloną gospodarkę, a także silną reprezentację firm z branży meblarskiej, budowlanej i wyposażenia wnętrz.

Pojawiają się kolejne polskie akcenty na Expo w ramach współpracy z gospodarzami. Oprócz wspominanych wcześniej pociągów metra wyprodukowanych przez Alstom w Polsce, teraz dochodzą kolejne elementy. Dobrym przykładem może być Expo Village - czyli wioska, w której będą mieszkali pracownicy obsługi poszczególnych pawilonów. Około połowa wyposażenia wnętrz budynków zlokalizowanych w Expo Village będzie dostarczona przez polskich producentów - mówi Adrian Malinowski.

Obecnie w ramach współpracy regionalnej również przygotowywana jest reprezentacja polskich firm.

Udziałowi Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju towarzyszy również „Program Partnerski”, który daje przedsiębiorcom, niezależnie od skali ich działalności możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji w charakterze partnerów-sponsorów Pawilonu Polski oraz wydarzeń towarzyszących.

Celem obecności Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju jest m.in. ukazanie Polski jako miejsca do lokowania inwestycji głównie o wysokim stopniu zaawansowania  - mówi Adrian Malinowski.

Dzień Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju został zaplanowany na 7 grudnia 2021 roku. Jego obchodom towarzyszyć będzie Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze , które - jak podkreślają organizatorzy - wielu polskim przedsiębiorcom otworzy drzwi do realnej współpracy z partnerami z całej Zatoki Perskiej. W programie wydarzenia zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe B2B.

Jesteśmy trzecim największym w Europie magnesem dla inwestorów zagranicznych. Ten potencjał i ten rozpęd, który już nabraliśmy w przyciąganiu inwestycji, czy to w samej PAIH, czy w ARP, czy w strefach ekonomicznych, chcemy przedstawić w przygotowywanym, bardzo dobrym portfelu inwestycyjnym. Zamierzamy pokazać konkretne przykłady sukcesu zagranicznych inwestorów poprzez zrealizowane projekty oraz zaprezentować całościowy system instytucji wspierających inwestycje - powiedział Adrian Malinowski.

Portfolio inwestycyjne skupi się również na możliwościach, jakie daje potencjalnym inwestorom Fundusz Trójmorza, który pomaga w finansowaniu projektów infrastrukturalnych, energetycznych i cyfrowych w regionie.

Expo 2020 w Dubaju ze względu na pandemię koronawirusa zostało przełożone o rok i potrwa od 1 października 2021 r. do 31 marca 2022 r.

ISBnews/RO

CZYTAJ TEŻ: Toksyczne kredyty frankowe zarażają całą gospodarkę

Powiązane tematy

Komentarze