Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com

Armatorzy zamawiają coraz więcej statków z napędem na LNG

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 lipca 2021, 17:20

  • Powiększ tekst

W czerwcu br. armatorzy morscy w stoczniach na świecie złożyli zamówienia na budowę 33 statków z napędem na skroplony gaz ziemny. To kolejny miesięczny rekord, który wskazuje na wciąż rosnącą dynamikę rynku i systematyczny wzrost popularności LNG jako paliwa żeglugowego

Poprzednim rekordowym miesiącem pod względem liczby zamówionych jednostek z napędem na skroplony gaz ziemny był kwiecień, kiedy to do stoczni trafiły kontrakty na budowę w sumie 31 statków na LNG. Według towarzystwa klasyfikacyjnego DNV w ciągu ostatnich 12 miesięcy armatorzy zamówili łącznie aż 128 jednostek napędzanych skroplonym gazem. Jak podaje branżowy serwis lngpoland.pl, jednostki te to przede wszystkim kontenerowce (63 sztuki), tankowce (57 jednostek) oraz masowce. Portal przypomina, że obecnie po morzach i oceanach pływa łącznie 210 statków wyposażonych w napęd na LNG. Z kolei globalny portfel zamówień przemysłu stoczniowego wynosi obecnie 332 jednostki.

Coraz większą popularnością wśród armatorów cieszą się również promy samochodowo-pasażerskie (ro-pax) na LNG. Dzisiaj na świecie jest ich już 44, a liczba ta w najbliższych latach będzie rosnąć, ponieważ firmy żeglugowe stawiają na ekologiczne paliwo, aby w ten sposób ograniczać emisje dwutlenku węgla i innych związków. Co więcej, cześć europejskich portów z terminalami pasażerskimi w ciągu kilku lat zamierza wdrożyć rozwiązania, które umożliwią korzystanie z ich infrastruktury wyłącznie statkom wyposażonym w napęd ekologiczny (gazowy, elektryczny lub hybrydowy).

Czytaj też: Hossa surowców jeszcze się nie zakończyła

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych