Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Facebook
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Facebook

Facebook powołuje fundusz na rzecz rozwoju AI i VR

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 września 2021, 16:00

  • Powiększ tekst

Facebook kontynuuje prace nad stworzeniem metaverse - wirtualnej przestrzeni, która ma zbliżyć do siebie ludzi i umożliwić im łączenie się ze sobą bez względu na odległość fizyczną i ograniczenia spowodowane urządzeniami

Rozwój rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości wymaga wieloletniej współpracy wielu firm technologicznych i ośrodków badawczych. Z tego względu Facebook chce nawiązać współpracę z partnerami branżowymi, organizacjami zajmującymi się prawami obywatelskimi, rządami, organizacjami non-profit oraz instytucjami akademickimi, aby wspólnie ustalić, w jaki sposób odpowiedzialnie rozwijać nowe technologie tworzące metaverse.

W tym celu powołuje fundusz XR Programs and Research Fund o wartości 50 milionów dolarów, który ma wesprzeć programy i działania naukowe zewnętrznych ośrodków badawczych.

Kluczowe obszary współpracy to:

możliwości gospodarcze - w jaki sposób dawać użytkownikom większą wolność wyboru, pobudzać konkurencję i utrzymać dobrze prosperującą gospodarkę cyfrową;

prywatność - w jaki sposób zminimalizować ilość wykorzystywanych danych, stworzyć technologię pozwalającą na wykorzystywanie ich z jednoczesnym poszanowaniem prywatności użytkowników oraz jak zapewnić przejrzystość i kontrolę nad danymi;

bezpieczeństwo - w jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo w Internecie i jakie narzędzia udostępnić użytkownikom, aby mogli szybko uzyskać pomoc, gdy jej potrzebują;

równość społeczna i integracja - w jaki sposób tworzyć technologie, które będą dostępne dla wszystkich.

Pierwszymi partnerami Facebooka są m.in. Africa No Filter, Electric South, Imisi3D czy Women In Immersive Tech.

Czytaj też: Najnowocześniejszy na świecie robot operuje na WUM

Facebook/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych