Międzynarodowa ekspansja Allegro nabiera tempa
Allegro, najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jedna z największych firm e-commerce w Europie, sfinalizowała w kwietniu 2022 r. transakcję przejęcia Grupy Mall oraz WE|DO. To połączenie pozwoli czerpać z tego, co najlepsze w każdej z firm, i przyśpieszyć międzynarodową ekspansję powiększonej grupy.
Na tej przełomowej fuzji o niespotykanej skali zyskają także sprzedawcy oferujący swoje produkty na arenie międzynarodowej. Wystawiając ofertę w jednym miejscu, dotrą do dziesiątek milionów konsumentów na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie zapewniając im szerszy wybór produktów, najlepsze ceny oraz sprawne dostawy.
Fuzja rozszerza możliwości grupy w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji, niemal podwajając wielkość dostępnego rynku detalicznego w krajach o solidnych podstawach gospodarczych i atrakcyjnym potencjale wzrostu. Ponadto powoduje, że pod jednym dachem znajduje się wiele popularnych regionalnych marek – w tym Mall, WE|DO, mimovrste, CZC.cz i oczywiście Allegro, Ceneo czy eBilet, a ponad 7 150 ekspertów, skoncentrowanych na innowacjach w e-commerce, tworzy jeden międzynarodowy zespół o ogromnym doświadczeniu.
Allegro będzie napędzać biznes Grupy Mall w modelu marketplace, tj. sprzedaży przez podmioty zewnętrzne, aby wzmocnić rozwój całej grupy, a wszyscy jej klienci będą mogli stopniowo korzystać z programu lojalnościowego Smart! oraz benefitów, takich jak darmowe dostawy, opcja kup-teraz-zapłać-później w ramach Allegro Pay czy dostęp do platformy B2B. Sprzedawcy skorzystają z innowacyjnych rozwiązań i produktów reklamowych, a wszystkie strony – z najlepszych w swojej klasie dostaw dzięki bezkonkurencyjnej ofercie logistycznej grupy.
Platformy i spółki nowej grupy są w procesie stopniowej integracji, a wdrażanie strategicznych rozwiązań skierowanych do klientów już się rozpoczęło. Model wybrany przez grupę, zakładający zapewnienie najlepszych doświadczeń zakupowych kupującym i sprzedającym, jest obecnie wdrażany w jeszcze większej, europejskiej skali. Wprowadzona niedawno anglojęzyczna wersja serwisu – Allegro.com – zapewnia europejskim klientom dostęp do ponad 75 mln ofert międzynarodowych, zwiększając wybór dla wszystkich stron transakcji w całej UE. Połączenie poszerzy źródła przychodów grupy w oparciu o innowacyjność oraz ambicję, aby Allegro było preferowanym miejscem zakupów.
Międzynarodowa ekspansja Grupy Allegro nabiera rozpędu. Łącznie z Grupą Mall i WE|DO Allegro wzmacnia wiodącą pozycję wśród platform e-commerce’owych dla europejskich klientów i sprzedawców.
Dzięki integracji 70 milionów potencjalnych klientów w całym regionie uzyska dostęp do najszerszego wyboru ofert w najkorzystniejszych cenach, a także maksymalnej wygody zakupów on-line.
Uznane marki e-commerce’owe znajdą się teraz pod jednym dachem, a międzynarodowe zespoły będą mogły wspólnie pracować nad rozszerzaniem unikalnej europejskiej oferty.
135 tys. sprzedawców z Europy Środkowo—Wschodniej skorzysta z możliwości wystawienia oferty w jednym miejscu i sprzedawania w całym regionie, uzyskując szerszy dostęp do szybko rosnącego rynku detalicznego o wartości 240 mld euro.
Transakcja jest ważnym krokiem na drodze do realizacji strategii międzynarodowej ekspansji grupy i przyśpieszy jej rozwój w Europie. Sprzedawcy i klienci już teraz mogą korzystać z dostępu do rynków Unii Europejskiej za pośrednictwem allegro.com.
O Grupie Allegro
Allegro jest platformą e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i jest operatorem najchętniej odwiedzanej internetowej platformy handlowej w Europie Środkowej oraz Wschodniej. Za pośrednictwem należącej do Grupy platformy sprzedawcy oferują towary w wielu kategoriach, takich jak elektronika, dom i ogród; sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; moda i obuwie; zdrowie i uroda; książki; media; kolekcje i sztuka. Platforma umożliwia sprzedaż głównie nowych produktów przez Sprzedających, w szczególności w modelu business-to-customer, zapewniając europejskim konsumentom łatwy dostęp do milionów ofert po najbardziej konkurencyjnych cenach.