Informacje

kolej / autor: Fratria
kolej / autor: Fratria

Grupa Unimot chce przejąć kolejowego przewoźnika Olavion

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 stycznia 2023, 15:49

  • Powiększ tekst

Grupa Unimot, niezależny importer paliw i operator stacji paliw, podpisała przedwstępną umowę zakupu spółki Olavion, świadczącej usługi transportu kolejowego i spedycyjne. Jak poinformował Unimot, do zakupu jest wymagana m.in. zgoda urzędu antymonopolowego

Jak podkreślił Unimot, Olavion, obok wykwalifikowanej kadry ma też wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych. Olavion dysponuje 16 lokomotywami i zatrudnia 69 pracowników, w tym 42 maszynistów. W 2022 r. przewiózł 1,1 mln ton ładunków, a roczny potencjał przewozowy szacowany jest na około 1,5 mln ton. Jak podkreślił Unimot, kupowany przewoźnik zawarł umowy najmu 5 nowoczesnych lokomotyw ze spalinowym silnikiem dojazdowym, które zostaną włączone do eksploatacji w drugiej połowie 2023 r.

W ocenie prezesa Unimotu, Adama Sikorskiego, obecnie największym wyzwaniem jest nie tyle dostępność produktu, co możliwość jego szybkiego i efektywnego kosztowo transportu. „Ta inwestycja pozwala nam zabezpieczyć ten aspekt działalności biznesowej. W I kwartale tego roku dotrą do nas ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja transakcji zakupu spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli nam uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii” - powiedział Sikorski cytowany w komunikacie spółki.

Jaz zaznaczył Unimot, przedwstępna warunkowa umowa zakupu zakłada nabycie 100 proc. udziałów w spółce Olavion od dwóch osób fizycznych, w tym wspólnika większościowego, oraz siedmiu członków kadry menadżerskiej. Warunkami są m.in. uzyskane zgody Prezesa UOKiK i zawarcie długoterminowej umowy przewozowej pomiędzy Unimot Paliwa a Olavion. Wartość transakcji zostanie określona na dzień jej przeprowadzenia.

_Unimot to największy niezależny importer paliw w Polsce, a także operator sieci ponad 100 stacji paliw pod marką Avia. W ramach realizacji środków zaradczych przy przejmowaniu Lotosu przez PKN Orlen, do Unimotu ma trafić dziewięć terminali paliw Lotosu, a także zakłady produkcji asfaltów wraz z działem handlowym._

Czytaj też: Kto stoi za Unimotem? Firma liczy na 100 mln zł po przejęciu Lotos Terminale

PAP/mt

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.