Portfel Polaka znów szczuplejszy. Powód?
Rosną koszty życia Polaków. Konsumenci myślą przede wszystkim o zaspokojeniu potrzeb bieżących. Klika branż z tego powodu może odnotować potężne spadki.
W styczniu inflacja wyniosła 17,2 proc. a polskie PKB spadło o 2,4 proc. k/k. Według badania NielsenIQ „Consumer Outlook 2023” prawie 60 proc. Polaków odczuwa pustki w portfelu po zrobionych zakupach.
Jak podają najnowsze badania polscy konsumenci deklarują, że są w gorszej sytuacji niż przed rokiem. Rosnące koszty utrzymania zauważyło 79 proc. badanych. Ponad połowa ankietowanych również nie myśli o przyjemnościach.
Większość Polaków w pierwszej kolejności myśli o wydatkach na jedzenie, opłaceniu rachunków i zaspokojeniu podstawowych potrzeb gospodarstwa domowego.
Wyższe ceny powodują, że Polacy śledzą promocje, wybierają marki własne i uczestniczą w programach lojalnościowych marketów.
Czytaj też: Tajwan dopłaci do wczasów. Każdy otrzyma ok. 735 zł
pulsbiznesu, jb