![Volkswagen / autor: Fratria](http://media.wplm.pl/thumbs/966/NzIweDQ0Mi9jX2MvdV8xL2NjXzVjZGZhL3AvMjAyMy8wMy8xMC8xMjAwLzgwMi8yOGI5YzBhOTNiM2E0NzA3OTk1MzViZTM2YzA4ZmFiOC5qcGVn.jpeg)
Wraca afera "Dieselgate". Volkswagen ma problem
Sąd wycofał zgodę na homologację silników diesla Volkswagna. Okazało się, że samochody z silnikiem 2.0 TDI przekraczają dopuszczalne normy emisji tlenków azotu.
Deutsche Umwelthilfe - niemiecka organizacja ekologiczna sprawdziła samochody, które poddane byly akcji serwisowej tuż po głośnej aferze dieselgate. Okazało się, że pojazdy Volkswagena mające silnik 2.0 TDI przekraczają normę emisji tlenków azotu. W związku z tym sąd administracyjny w Szlezwiku - Holsztynie stwierdził, że wcześniejsza decyzja Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego z 2016 roku o dopuszczeniu samochodów do użycia była niegodna z prawem.
To jest dobry dzień dla czystego powietrza i dla zdrowia wszystkich ludzi w Niemczech, a po siedmiu latach bezprawnego kumoterstwa między ministerstwem transportu a producentami diesla, nareszcie wsparcie dla klientów oszukanych przez kartel diesla” - skomentował wyrok szef DUH Juergen Resch, zapowiadając, że kolejne działania zostaną podjęte przeciwko innym producentom motoryzacyjnym: BMW, Mercedes-Benz
Wyrok zwiastuje dalsze procesy wobec innych producentów samochodów i kontynuowanie akcji dieselgate.
W związku z tym afera silnikowa, w jaką zamieszany był Volkswagen, znowu powróciła. A prawnicy mogą dobrze zarobić, opisuje portal dziennika „Handelsblatt”.
Czytaj też: Gaz w Europie drożeje. Jaka cena?
wnp, jb