Informacje

Holandia / autor: Pixabay
Holandia / autor: Pixabay

Holandia. PVV wygrała, mimo że wydała 1475 euro na reklamę

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 listopada 2023, 17:25

  • Powiększ tekst

Przed środowymi wyborami parlamentarnymi holenderskie partie polityczne wydały setki tysięcy euro na kampanię w sieci. Jednak PVV, antyimigrancka partia prawicowego populisty Geerta Wildersa, wygrała wybory dysponując budżetem na reklamę internetową wynoszącym 1475 euro.

Zjednoczona lewica (PvdA/GL), która zajęła drugą pozycję w wyborach do izby niższej parlamentu (Tweede kamer), tylko w październiku wydała na reklamę w internecie 508 tys. euro.

Często panuje przekonanie, że ilość reklam na Facebooku niemal automatycznie przekłada się na liczbę głosów. Zdecydowanie tak nie jest – twierdzi prof. Fabio Votta z uniwersytetu w Amsterdamie (UvA).

Niejako potwierdzeniem słów Votty może być to, że paria Nowa Umowa Społeczna (NSC) Pietera Omtzigta, która zajęła czwartą pozycję i zdobyła 20 mandatów w Tweede kamer, nie wydała na kampanię w internecie ani centa.

Rzecznik ugrupowania powiedział tygodnikowi „De Groene Amsterdammer”, że wynikało to z tego, iż nowe ugrupowanie nie miało na to pieniędzy. NSC nie miała też billboardów, reklam w gazetach ani spotów w telewizji.

Jednak brak reklam w internecie nie oznaczał, że PVV i NSC były w nim nieobecne. Nagrania Geerta Wildersa w mediach społecznościowych często stawały się wiralami i reklama była im po prostu zbędna.

CZYTAJ TAKŻE: Styczeń – październik 2023 r. Budżet wykonany w ponad 70 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Oto historia 120 marek aut Wojska Polskiego

pap, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych