Informacje

Wizualizacja CPK / autor: Fratria
Wizualizacja CPK / autor: Fratria

Audyt bez końca. CPK znowu przesuwa terminy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 kwietnia 2024, 10:54

  • Powiększ tekst

Spółka Centralny Port Komunikacyjny po raz kolejny przesuwa terminy: oferenci dostali dodatkowy miesiąc na przygotowanie ofert w przetargach na audyty zewnętrzne.

To kolejne wydłużenie terminów składania ofert w trwających przetargach. W marcu spółka informowała, że w odpowiedzi na prośbę oferentów podjęła decyzję o wydłużeniu terminów składania ofert na audyt kolejowy do 24 kwietnia, marketingowy do 25 kwietnia, dotyczący innych projektów do 29 kwietnia i na lotniskowy do 30 kwietnia.

Lasek: chcemy „urealnić” projekt CPK

Gra na zwłokę. Tak chcą uwalić CPK!

Teraz okazuje się, że terminy te zostają wydłużone do końca maja.

Dla audytów w części kolejowej i z obszaru marketingu nowy termin otwarcia ofert to 24 maja, a dla audytu dotyczącego innych projektów i z obszaru lotniskowego – 29 maja” - poinformowała w komunikacie spółka.

350 zapytań to za mało

Spółka zdecydowała o zmianie terminu „z uwagi na szeroki zakres zagadnień objętych planowanymi audytami”.

Do tej pory, od ogłoszenia postępowań, do wszystkich przetargów wpłynęło ponad 350 zapytań od potencjalnych oferentów. Spółce zależy na otrzymaniu jak największej liczby ofert” - przekazano.

Audyty trwają

Na początku kwietnia spółka CPK poinformowała, że przekazała do Biura Pełnomocnika ds. CPK raporty z wewnętrznych audytów części lotniskowej, kolejowej, marketingowej, finansowej, Programu Dobrowolnych Nabyć, Programu Społeczno–Gospodarczego i z zakresu HR. W Biurze Pełnomocnika ds. CPK trwa ich analiza.

Z kolei pod koniec marca CPK informowało, że z powodu braku ofert spółka nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy. Zdecydowano, że audyt będzie kontynuowany siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych konsultantów.

Co miało powstać

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Aneta Oksiuta (PAP)/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Specsłużby docenione przez Tuska. Będą ekstra podwyżki

Komedia! Jak odwołano i przywrócono ocieplenie klimatu

Nadchodzi paraliż w lasach. Zieloni dostaną prawo weta

Przemysł drzewny. Wiele firm na skraju bankructwa

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych