AKTUALIZACJA
CPK ma tzw. decyzję lokalizacyjną
Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski wydał decyzję lokalizacyjną ws. inwestycji Centralny Port Komunikacyjny, obejmującą komponent lotniskowy, drogowy i kolejowy. Dotyczy ona terenów położonych w trzech gminach: Baranów, Teresin i Wiskitki.
Wojewoda mazowiecki przypomniał w czwartek, że wniosek o decyzję lokalizacyjną złożyła spółka CPK.
„W dniu wczorajszym wydałem decyzję lokalizacyjną do inwestycji o nazwie Centralny Port Komunikacyjny” - powiedział na konferencji prasowej Mariusz Frankowski.
Podkreślił, że decyzja otwiera spółce CPK drogę do składania wniosków o pozwolenia na budowę.
Jak dodał, inwestycja ta ma ”ogromny charakter: 2 tys. 339 działek; 2,6 tys. hektarów terenów położonych na terenie trzech gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki”. „To jest decyzja, która obejmuje trzy komponenty: kolejowy, drogowy i lotniskowy” - wskazał.
Spółka CPK w połowie grudnia przekazała do Wojewody Mazowieckiego listę działek nabytych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć.
Klimczak: CPK wystąpi o finansowanie europejskie na budowę tunelu dla Kolei Dużych Prędkości
„Mamy decyzję lokalizacyjną dla budowy najnowocześniejszego lotniska w Europie, które powstanie w środkowej Polsce” - podkreślił minister infrastruktury. Jak wskazał, uzyskanie decyzji lokalizacyjnej jest kluczowym elementem projektu CPK.
Przypomniał, że projekt CPK przewiduje budowę nie tylko lotniska, ale i Kolei Dużych Prędkości.
„W ostatnim czasie udało nam się podpisać 60 ważnych umów opiewających na kwotę ponad 8 mld zł” - dodał Klimczak.
Szef MI zapowiedział, że ”jeszcze w tym miesiącu spółka CPK wystąpi o finansowanie europejskie na budowę tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi„. „Przypomnę, ogłosiliśmy przetarg na realizację tej budowy. W tym roku zostanie wyłoniony wykonawca” - dodał.
W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł.
PAP, sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Początek końca polskiego rynku srebra?
Zrobili to! Niemiecki Rhenus rządzi w porcie Szczecin
Niemcy przejmują polskie firmy. Prof. Chojna- Duch: „Wiele się o tym mówi”
»»Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki domaga się od rządzących walki z drożyzną – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24