Jak przekonać seniora do bankowości mobilnej?
Rośnie liczba seniorów korzystających z bankowości elektronicznej i mobilnej; połowa z nich obawia się jednak oszustwa podczas korzystania z takich usług - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez IBRiS dla Santander Consumer Bank.
Jak podaje Santander Consumer Bank (SCB), wśród użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stale zwiększa się grupa osób powyżej 60. roku życia, dlatego banki starają dostosować się do potrzeb seniorów.
Badania wśród seniorów
55 proc. osób po 60. roku życia docenia zrozumiałą komunikację i używanie prostego języka podczas obsługi, ponieważ eliminuje to barierę komunikacyjną związaną z używaniem trudnego języka technicznego - wskazała rzecznika Santander Consumer Bank Magdalena Grzelak, cytowana w informacji prasowej.
Dla 29 proc. seniorów ważne jest, by w banku dostępne było dodatkowe wyjaśnienie skomplikowanych pojęć występujących w umowie - podkreślono w badaniu. Z tej grupy 22 proc. klientów po 60. roku życia szczególnie docenia, jeżeli bank oferuje im oddzielne stanowisko obsługi w oddziale oraz pomoc personelu w obsłudze bankomatów czy terminali. Natomiast dla 17 proc. seniorów istotna jest przeznaczona dla nich specjalna oferta produktowa.
Rzeczniczka dodała, że mimo widocznych korzyści i stale rosnącej liczby klientów w wieku powyżej 60. roku życia, połowa seniorów obawia się oszustwa podczas korzystania z bankowości mobilnej, głównie ze względu na „brak zrozumienia technologii oraz zagrożenia cybernetyczne”.
Skomplikowane aplikacje
20 proc. seniorów twierdzi, że aplikacje bankowe są zbyt skomplikowane w obsłudze, a 15 proc. za jedną z największych trudności uważa konieczność zapamiętania danych do logowania, haseł i PINu.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Praca z domu i 42 tys. zł miesięcznie. Nawet bez studiów
Nadchodzi DAC7: Unia skontroluje, co sprzedajesz w Internecie
Uwaga! Niemiecki potentat mleczarski wchodzi do Polski
Zemsta za protesty? Na wieś pójdzie fala wysokich kar
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca - 9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięło udział 1000 osób powyżej 60 lat.
PAP/ as/