Informacje

Sklepy / autor: Pixabay
Sklepy / autor: Pixabay

Polska - Tajlandia. Duży potencjał

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 lipca 2024, 15:11

    Aktualizacja: 11 lipca 2024, 15:54

  • Powiększ tekst

Polski eksport artykułów spożywczych - głównie słodyczy, zdrowych przekąsek i produktów mlecznych - ma potencjał wzrostowy w Tajlandii, ocenia kierownik Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Bangkoku Norbert Bąk. Według niego na rynku tajlandzkim doceniana jest różnorodność i wysoka jakość polskich produktów.

Polskie artykuły spożywcze będą dostępne w jednym z kluczowych punktów zaopatrzeniowych dla branży HoReCa w Bangkoku - w nowo otwartym centrum Phenix Food Wholesale Hub.

Jakie produkty mają potencjał?

Wielu polskich producentów zastanawia się, jakie artykuły konkretnie eksportować do Tajlandii. Z naszego doświadczenia i wiedzy rynkowej wynika, że na rynku tajlandzkim największy potencjał mają przede wszystkim polskie słodycze i zdrowe przekąski, mleko w proszku oraz sery i jogurty, a także takie owoce jak jabłka. Tajlandia jest naprawdę atrakcyjnym rynkiem eksportowym, dlatego mamy nadzieję, że uda nam się przekonać jeszcze więcej firm do współtworzenia z nami polskiego pawilonu w Bangkoku” - powiedział Bąk, cytowany w komunikacie.

Uwaga!

W centrum Phenix w Bangkoku polskie firmy będą mogły promować swoje produkty w Bangkoku do końca roku.

Zaproszenie do tego projektu jest więc prawdziwym wyróżnieniem. Potwierdzeniem, że Tajlandia widzi bardzo duży potencjał polskiej branży spożywczej, a na rynku tajlandzkim doceniana jest różnorodność i wysoka jakość naszych produktów” - wskazał Bąk.

Tajlandia stawia na Polskę / autor: Materiał prasowy
Tajlandia stawia na Polskę / autor: Materiał prasowy

Tajlandia - kraj z wyśrubowanymi standardami

Kierownik ZBH w Bangkoku podkreślił, że ”Tajlandia to druga największa gospodarka w ASEAN i duży kraj turystyczny z chłonnym rynkiem, ale wyśrubowanymi standardami; jest to również drugi największy rynek zbytu dla polskich eksporterów w tym regionie”.

To na prośbę ZBH Bangkok liczne przedsiębiorstwa spożywcze, m.in. Wedel, Maspex, Bogutti, Bromex, Jaworski, Alcorythm, Feel Fit, Gran-Pik, Lipco Foods i Antonius Caviar, zaangażowały się w projekt polskiego pawilonu7. Firmy wysłały tak wiele próbek produktów, że Asset World Corporation zdecydowało się przyznać Polsce jeden z największych pawilonów. Dzięki temu zaangażowaniu polskich przedsiębiorców i ekspertów PAIH, nasze krajowe firmy będą mogły promować swoje produkty w Bangkoku aż do końca roku. W centrum Phenix już teraz można znaleźć napoje Tymbark czy dżemy Łowicz. Projekt jest jednak otwarty na nowe firmy, dlatego też w przyszłości produktów z Polski na pewno będzie dużo więcej” - podała PAIH.

Phenix Hub - co to?

Phenix Hub to uruchomiony niedawno one-stop-shop dla tajlandzkiej branży HoReCa. Centrum zostało stworzone przez jedną z największych w Tajlandii firm zarządzających hotelami i restauracjami - Asset World Corporation i nastawione jest na produkty lokalne. Do projektu zaproszono jednak także wybrane kraje, w tym Polskę.

PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH).

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

W niedziele nie wsiądziesz do samochodu. Wielki plan

Czy ścieżka do likwidacji 800+ już jest rozpisana?

Ekipa Tuska szuka noclegów dla cudzoziemców?

pap, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych