Wypłata dodatków dla pracowników PKP Cargo przełożona
Zarząd PKP Cargo w restrukturyzacji, w uzgodnieniu z zarządcą zdecydował, że z powodu trudnej sytuacji płynnościowej wraz z pensjami za lipiec 2024 roku kilkuset pracownikom nie zostaną wypłacone niektóre szczególne składniki wynagrodzenia, takie jak odprawy emerytalne czy nagrody jubileuszowe, podała spółka.
„Przyczyną tej decyzji jest trudna sytuacja płynnościowa PKP Cargo w restrukturyzacji oraz priorytetowe potraktowanie wypłaty wynagrodzeń zasadniczych” - czytamy w komunikacie.
Zostaną wypłacone w innym terminie
Osoby, które nie otrzymają w terminie niektórych składników wynagrodzenia są do nich uprawnione i zostaną im one wypłacone w pierwszym możliwym terminie wraz z należnymi odsetkami, zapewniono.
Decyzja ta dotyczy grupy kilkuset osób spośród ponad 14 tysięcy zatrudnionych w spółce w lipcu 2024 roku.
Zarząd PKP Cargo wraz z zarządcą wyrażają głębokie ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją oświadczając, że podejmą wszelkie możliwe kroki, aby niedogodności związane z powyższym były jak najmniejsze - czytamy dalej.
Spółka przypomniała, że rozpoczęła postępowanie sanacyjne, wygrała dwa duże kontrakty na przewozy dla kopalni Bogdanka oraz ArcelorMittal, łącznie na 15 milionów ton pracy przewozowej, a także wraz z wszystkimi przedstawicielami związków zawodowych działających w spółce złożyła wniosek do Ministerstwa Aktywów Państwowych o rekompensatę za realizację tzw. decyzji węglowej.
Powyższe działania dają nadzieję na poprawę płynności finansowej spółki w przyszłości. Tym niemniej obecna sytuacja naszej spółki jest wciąż trudna. Przyczyną jest 8 lat błędów i zaniechań poprzednich zarządów PKP Cargo. Szczególnie w latach 2022-2023, gdy zrealizowano ze szkodą dla spółki tzw. decyzję węglową, a zadłużenie zaczęło rosnąć do 5,2 mld zł obecnie - podsumowano w materiale.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Polskie TSL na skraju przepaści. CPK ostatnią deską ratunku
Casus PKP Cargo. „Nie pozwólmy ekipie Tuska rozmontować polskiej gospodarki!”
Rośnie problem. Banki mają za dużo wolnej gotówki
Siatkarze nie dostaną mieszkań. Nawet za złoty medal!
»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj: