
Czy rajdowym autom WRC zabraknie… benzyny?
Wyłączny dostawca paliwa do samochodów rajdowych WRC, używanego we wszystkich rundach mistrzostw świata, niemiecka spółka P1 Performance Fuels ma poważne problemy finansowe. W efekcie sąd rejonowy w Charlottenburgu zdecydował o wprowadzeniu w firmie tymczasowego zarządu upadłościowego.
Celem jest ochrona masy upadłościowej oraz zabezpieczenie interesów wierzycieli przed podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie upadłości firmy.
Sąd swoim postanowieniem wprowadził znaczne ograniczenia dotyczące zarządzania majątkiem P1 Performance Fuels. Teraz każda operacja finansowa spółki wymaga zgody tymczasowego syndyka.
Aby jednak kolejna runda mistrzostw świata - Rajd Safari (20-23 marca) - odbył się bez problemów, sąd wprowadził tymczasowe zawieszenie egzekucji komorniczych, z wyjątkiem jedynie tych, które dotyczą nieruchomości.
W tej sytuacji można się spodziewać, że dostawy paliwa na Rajd Safari będą zabezpieczone, natomiast nie wiadomo, czy będzie to możliwe w przypadku kolejnej, 4. rundy mistrzostw świata - Rajdu Wysp Kanaryjskich, który miały się odbyć w dniach 24-27 kwietnia.
Jeżeli P1 Performance Fuels przejdzie restrukturyzację i odzyska płynność finansową, rundy mistrzostw świata odbędą się bez problemów. Gdyby jednak tak się nie stało, to FIA i organ zarządzający WRC Promoter będą musieli w trybie pilnym rozwiązać powstałe problemy logistyczne.
PAP, sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Zwrot na rynku mieszkań? Ceny zaczynają spadać
Złoty potężny i… już przewartościowany?
Polskie zbrojenia. 1,9 biliona złotych w dekadę!
»»Niemcy wypychają do Polski migrantów – oglądaj film tylko na antenie telewizji wPolsce24