
W cateringu liczą się rabaty i promocje
Branża cateringowa rośnie, ale się zmienia. Pojawiły się nowe formy płatności, klienci chętniej korzystają z rabatów i bonusów.
W czasie pandemii rynek nabrał rozpędu i nie zatrzymuje się ani na chwilę, choć nieco zwolnił tempo. W 2023 był wyceniany na 3 mld zł przy średniej rocznej stopie wzrostu na poziomie 19 proc. W 2024 roku liczba zamówień zwiększyła się o 5 proc., a całkowita wartość sprzedaży GMV (przed odjęciem kosztów i rabatów) o 7 proc. Tendencja wzrostowa utrzymała się także na początku 2025 roku: w I kwartale liczba zamówień była o 2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, a indeks GMV podniósł się o 3 proc.
Rabaty w cenie
Jak podaje platforma Admitad, która przygotowała raport o cateringu na podstawie analizy ponad 100 tys. zamówień złożonych przez polskich klientów, średnia wartość koszyka wzrosła obecnie o 18 zł w porównaniu z rokiem poprzednim.
Parametry są więc dobre i rynek wyraźnie rośnie, jednak jego rozwój wyhamował, a promocja produktów wymaga większej kreatywności.
Jak twierdzi Admital, klienci kupując dietę pudełkową szukają dodatkowych promocji. W 2025 roku aż 30 proc. klientów sfinalizowało zamówienie używając kuponów rabatowych. Ponad 12 proc. zakupów zostało dokonanych za pośrednictwem serwisów cashbackowych, które oferują częściowy zwrot wydanych środków.
Reklamy tak, ale kontekstowe
Nie jest to zjawisko jednorazowe, ale trend utrzymujący się już od zeszłego roku. - Oznacza to, że usługi cateringowe powinny uwzględnić w swojej strategii swego rodzaju rabaty, zniżki, kupony - piszą analitycy Admital.
Zwracają też uwagę na rosnącą rolę tzw. reklam kontekstowych - wyświetlanych w adekwatnym otoczeniu, które odnotowały aż 30-procentowy wzrost skuteczności w ciągu ostatniego roku. Według Admital, co czwarty klient trafia do firm cateringowych za pośrednictwem platform agregujących najlepsze oferty, zestawienia tematyczne oraz rekomendacje produktowe.
sk
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
KGHM wyrósł pod bokiem gigantyczny kanadyjski konkurent
Polskie banki na sprzedaż - teraz „denacjonalizacja”?
InPost skarży się na Allegro. Nieuczciwa konkurencja?
»»Pierwszy wywiad z Prezydentem Elektem Karolem Nawrockim! – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24!
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.