Informacje

Telefonia Polska Razem odpowiada na zarzuty UOKiK: nie naruszamy interesów klientów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 marca 2016, 13:18

  • Powiększ tekst

Spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, nie narusza zbiorowych interesów konsumentów i wyraża swój sprzeciw wobec dyskryminujących działań urzędów, podała firma w oświadczeniu. W poniedziałek UOKiK wydał ostrzeżenie konsumenckie w jej sprawie.

Według UOKiK ze skarg napływających do Urzędu wynika, że Telefonia Polska Razem, oferując usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów, głównie osób starszych, wprowadza ich w błąd. Zdaniem urzędu przedstawiciele tej firmy podają się za operatora, z którym konsument ma aktualnie zawartą umowę i przedstawiają podpisanie dokumentów jedynie jako zmianę dotychczasowych warunków. W rzeczywistości - klient pod wpływem błędnych informacji, zmienia operatora i zawiera nową umowę.

Przeczytaj ostrzeżenie UOKiK

Ponadto - jak ostrzegł UOKiK - Telefonia Polska Razem nie przekazuje konsumentom podpisanych umów - wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel PGT. W związku z tym klienci o zmianie operatora dowiadują się po otrzymaniu pierwszej faktury. W efekcie - większość skarżących do UOKIK konsumentów nie miała świadomości z kim, kiedy i na jakich warunkach zawarli umowę. Mogło to uniemożliwiać odstąpienie od niej. Ponadto - podał Urząd - osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.

Spółka nie zgadza się z tymi zarzutami.

"Spółka PGT S.A. stanowczo zaprzecza, jakoby stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów opisane w ostrzeżeniu. Wyrażając swój sprzeciw przeciwko działaniom organów państwowych, zmierzających do zdyskredytowania podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku, Spółka zamierza złożyć zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na postanowienie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 lutego 2016 roku" - napisała firma w oświadczeniu przesłanym PAP.

Podkreśliła także, iż "z należytą starannością dba aby proces zawierania i realizacji umów przebiegał w sposób niezakłócony, z zachowaniem pełnej ochrony praw swoich Abonentów".

"Wszelkie nieprawidłowości, jeśli takie wystąpią, są natychmiast identyfikowane, analizowane i w konsekwencji eliminowane, co pozwala na zachowanie najwyższych standardów świadczonych usług. Pozyskiwanie nowych Abonentów odbywa się poprzez prezentowanie własnej oferty produktowej, która dla potencjalnych klientów jest bardziej atrakcyjna od obecnie posiadanej. Celem działania Spółki jest wyłącznie stworzenie oferty dostosowanej do potrzeb potencjalnego odbiorcy" - podano w oświadczeniu.

Jak podał UOKiK, także prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej analizuje praktyki PGT pod kątem zgodności z przepisami prawa telekomunikacyjnego. PGT świadczy usługi w oparciu o hurtowy dostęp do sieci telekomunikacyjnej (tzw. WLR). Działania UKE dotyczą m.in. pobierania przez PGT opłaty wyrównawczej, która ma rekompensować otrzymane ulgi.

Telefonia Polska Razem to nie pierwsza firma oferująca podobne usługi, której działania wzbudziły zainteresowanie UOKiK i UKE.

Według UOKiK za przedstawicieli dotychczasowego operatora podawali się m.in. także konsultanci spółek Novum oraz Telekomunikacji dla Domu, by pod pozorem zmiany warunków dotychczasowej umowy, skłonić ich do podpisania umowy z nową firmą. Z kolei UKE za naruszanie praw konsumentów nałożyło karę finansową na spółkę TelePolska Sp. z o.o.

(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych