Informacje

Maspex kupił kolejną zagraniczną spółkę

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 października 2017, 12:29

  • Powiększ tekst

Grupa Maspex Wadowice, jedna z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w branży spożywczej, kupiła bułgarską spółkę Aquarex AD produkującą naturalną wodę mineralną. To 19. przejęcie sfinalizowane przez polską firmę

Przejęta spółka Aquarex AD posiada zakład produkcyjny w Bułgarii wytwarzający wodę pod marką Velingrad. Woda pochodzi ze źródeł w Velingradzie, znajdującym się w paśmie górskim Rodopy.

Przedstawiciele spółki oceniają, że rynek wody w Bułgarii jest perspektywiczny. Maspex planuje inwestycje w rozbudowę i modernizację zakupionego zakładu produkcyjnego.

Wchodzimy w nowy dla nas segment na rynku bułgarskim - segment, który rośnie i nadal będzie się rozwijał. Podobnie zainwestowaliśmy w ubiegłym roku w Rumunii, gdzie zakupiliśmy wodę Rio Bucovina i była to bardzo dobra decyzja - ocenił w poniedziałek Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu.

Według niego, polska spółka, która działa w Bułgarii od 1998 r. i obecnie zajmuje tam miejsce wicelidera rynku soków, nektarów i napojów z 20-proc. udziałem, wypracowała tam sobie bardzo silną pozycję w tym segmencie.

Woda doskonale uzupełni naszą ofertę. Będziemy w ten obszar inwestować - zarówno w zakład produkcyjny, jak również w sprzedaż - ocenił Pawiński.

Według przedstawionych danych rynek wody butelkowanej w Bułgarii jest zdominowany prawie całkowicie przez bułgarskich producentów. Co roku wzrasta on o około 5 proc. Obecnie spożycie na mieszkańca wynosi tam 70 litrów rocznie.

Grupa Maspex Wadowice jest jedną z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Posiada spółki zależne i zakłady produkcyjne w Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech i Litwie. W zeszłym roku spółka odnotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 4,27 mld zł.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych