Optymizm konsumentów nie słabnie
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł w lutym 2018 r. o 2,37 pkt w porównaniu do stycznia i wyniósł 107,7 pkt - podał Instytut Badawczy Ipsos. Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 2,58 pkt w ujęciu miesięcznym i wyniósł 109,25 pkt.
Na początku 2018 roku, czyli w styczniu i lutym, nastroje społeczne Polaków ciągle utrzymywały się na wysokim poziomie, podobnie jak na koniec 2017 roku. W ostatnim pomiarze, w lutym, wskaźniki optymizmu konsumentów i klimatu gospodarczego wzrosły o ponad 2 pkt w stosunku do stycznia – czytamy w komunikacie Instytutu.
Jak podaje Instytut, poszczególne wskaźniki wyglądają następująco: wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 2,06 pkt m/m i wyniósł 105,38 pkt.; wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 2,58 pkt m/m i wyniósł 109,25 pkt.; wskaźnik bieżący wzrósł o 2,87 pkt m/m i wyniósł 104,74 pkt.; wskaźnik oczekiwań wzrósł o 0,69 pkt m/m i wyniósł 108,57 pkt.
Polacy bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i sytuacji materialnej własnych gospodarstw domowych. Wydarzenia polityczne nie mają tu większego wpływu. Poprawa optymizmu i klimatu gospodarczego o ponad 2 pkt procentowe wynika częściowo z dobrego odbioru społecznego zmian na stanowisku premiera i kilku ministrów rządu - napisano w komunikacie.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów.
Na podst. ISBnews