Innowacyjne firmy z Polski podbijają Teksas
Najciekawsze polskie projekty interaktywne i firmy technologiczne uczestniczą w branżowym festiwalu South by South West (SXSW) w teksańskim Austin. Swoją ofertę prezentują w pawilonie przygotowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu oraz Instytut Adama Mickiewicza - podała PAIH
Jak poinformowano, polskie firmy konkurują w tym roku „z 500 innowacyjnymi rozwiązaniami z ponad 40 państw świata”.
Festiwal w Austin to doskonałe miejsce do zderzania własnych pomysłów z innymi oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z międzynarodowym środowiskiem technologicznym. Dla wielu firm jest również przepustką do sukcesu w skali globalnej. Wierzymy, że udział w wydarzeniu zaowocuje zawarciem wielu korzystnych kontraktów, a od połowy marca Polska będzie kojarzona na świecie jako kuźnia innowacyjnych talentów” - zaznaczył cytowany w komunikacie wiceprezes PAIH Krzysztof Senger.
Jak podkreśliła PAIH, Polska podczas SXSW chce przekonać międzynarodową publiczność, że wspiera rozwój innowacyjnych rozwiązań, a nasz rynek może być „bramą” do regionu.
Dlatego hasłem przewodnim polskiego pawilonu jest +Poland: Gateway to Central and Eastern Europe - wyjaśniono.
Rodzimy sektor nowoczesnych technologii, jak podała PAIH, reprezentują takie firmy jak edu-tech Nuadu, twórcy aplikacji Onstage, grupa PanGenerator, autorzy platformy STKTK, deweloperzy gier komputerowych The Farm 51 i producent ławek solarnych SEEDiA. „Przedsiębiorstwa zostały wybrane w otwartym naborze przez przedstawicieli Fundacji Startup Poland, IAM i PAIH” - wyjaśniono.
Jak zaznaczył Krzysztof Senger polskie firmy prezentują nowoczesne rozwiązania, „które z powodzeniem mogą być wdrażane do świata biznesu, edukacji i aplikacji użytkowych na rynkach zagranicznych”.
Wiele z prezentujących się w tym roku rozwiązań zostało z sukcesem skomercjalizowanych za granicą - podkreślił Senger. Dodał, że udział w tegorocznej edycji festiwalu to „początek regularnej obecności Polski na SXSW”.
Pawilon PAIH i IAM będzie można odwiedzić w trakcie SXSW Trade Show do 14 marca.
Festiwal stoi pod znakiem prezentacji, targów, wykładów, warsztatów, paneli dyskusyjnych, spotkań B2B, konkursów i przedstawień artystycznych. Co roku, od ponad 30 lat, wydarzenie przyciąga m.in. innowatorów, inwestorów i wizjonerów z Doliny Krzemowej.
SzSz(PAP)