Informacje

Kupisz bunkier przez internet

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 marca 2018, 15:55

    Aktualizacja: 19 marca 2018, 16:31

  • Powiększ tekst

Agencja Mienia Wojskowego planuje w tym roku uruchomienie sprzedaży internetowej. Ma zostać otwarty sklep online i system aukcyjny - poinformowała AMW w komunikacie

Według agencji pozwoli to na stworzenie dodatkowego kanału sprzedaży mienia ruchomego i umożliwi dotarcie do nowych klientów zainteresowanych sprzętem i powojskowym wyposażeniem.

Zgodnie z tegorocznymi planami sprzedaż powojskowego uzbrojenia i sprzętu ma przynieść agencji ok. 54 mln zł. Z kolei na blisko 375,8 mln ustalono łączne przychody z gospodarki nieruchomościami.

AMW poinformowała też, że w 2017 roku zanotowała ponad 435,5 mln zł przychodów z gospodarki nieruchomościami oraz handlu powojskowym mieniem.

Przeszło 369 mln przyniosła sprzedaż, dzierżawa i najem działek, mieszkań i lokali użytkowych. Prawie 64,5 mln zł to rezultat obrotu mieniem ruchomym, z którego zyski przekazywane są na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych - napisano w komunikacie.

AMW informuje, że choć w ostatnich latach zmieniła swoją politykę związaną z gospodarką nieruchomościami i większy akcent położyła na najem i dzierżawę, to wciąż duży udział w zeszłorocznym wyniku agencji miała sprzedaż gruntów, zabudowań i lokali mieszkalnych. Z tego tytułu AMW zanotowała ok. 180 mln zł, czyli prawie 19 mln zł więcej niż początkowo planowała.

Według AMW w minionym roku największym zainteresowaniem cieszyły się tereny, które można przeznaczyć pod realizację inwestycji mieszkaniowych czy budownictwo usługowe.

Spośród sprzętu wojskowego najczęściej kupowano m.in. powojskowe samochody (głównie stary i honkery) i pojazdy specjalne (wywrotki, dźwigi i żurawie), przyczepy transportowe, sprzęt inżynieryjny, elektryczne źródła zasilania, urządzenia warsztatowe, sprzęt przeładunkowy, złom metalowy oraz odpady.

PAP, mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych