PKO BP: 100 mln transakcji z aplikacji IKO
100 milionów transakcji dokonali klienci PKO BP korzystając z aplikacji IKO - poinformował dyrektor departamentu usług cyfrowych PKO BP Michał Macierzyński. Jak dodał, najczęściej za pomocą aplikacji dokonywane są przelewy i płatności w internecie.
Aplikacja mobilna IKO jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone.
„Aplikację uruchomiliśmy w 2013 roku. Od tego momentu do 2017 roku za jej pomocą dokonano 50 milionów transakcji, a od listopada ub.r. do lipca tego roku - kolejne 50 mln transakcji. W sumie klienci dokonali już 100 milionów transakcji mobilnych” - powiedział Macierzyński.
Jak dodał, w IKO notowanych jest obecnie 7 milionów transakcji każdego miesiąca.
Z danych banku wynika, że za pomocą aplikacji dokonywane są przelewy (54,3 proc.), płatności w internecie (26,3 proc.), płatności w sklepach stacjonarnych (9,3 proc.), wypłaty w bankomacie (7,2 proc.) oraz spłata karty kredytowej (2,9 proc.).
„Najczęściej z aplikacji korzystają osoby w wieku 25-34 lata. Średnio na jednego klienta przypada około 7 transakcji miesięcznie” - powiedział Macierzyński.
Jak dodał, aplikacja IKO umożliwia m.in. korzystanie z płatności mobilnych kodem BLIK.
„BLIK umożliwia płatności w sklepach i internecie, przelewy na numer telefonu, wypłatę pieniędzy z bankomatu i wpłatę gotówki we wpłatomacie bez użycia karty” - powiedział.
Dodał, że obecnie bank ma prawie 2,7 mln aktywnych aplikacji, a na koniec roku może ich być 3 mln.
PKO BP zapewnia usług finansowe dla wszystkich segmentów klientów, osiągając 17,9 proc. w rynku depozytów, 17,7 proc. w kredytów, 12 proc. w rynku leasingowym oraz 17,2 proc. w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych.
Według banku, posiadając ponad 8,4 mln kart płatniczych, jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc.
Spółka jest notowana na GPW w Warszawie.
PAP/ as/