Dunkin' Donuts już bez Donuts
Znana sieć cukiernicza Dunkin’ Donuts już wkrótce zmieni nazwę. Okazuje się, że donuty (popularne w USA, okrągłe pączki) sprzedają się najsłabiej ze wszystkich oferowanych tam produktów.
Z tego powodu sieć Dunkin’ Donuts już wkrótce znana będzie po prostu jako Dunkin’. Wszystko dlatego, że sprzedaż pączków od lat generuje najmniej zysków dla sieci.
Dunkin’ Donuts jest siecią cukierni i kawiarni niezwykle popularną w USA i mającą też przedstawicielstwa w wielu krajach świata, w tym w Polsce. Jak podkreśla prezes David Hoffman:
Nasz brand to wiele rzeczy, nie tylko pączki, z tego powodu chcemy zmienić i zmodernizować markę.
Potwierdzają to dane - według badań tylko w ostatnim roku sieć zarabiała 60 proc. swoich przychodów na sprzedaży kawy. Same pączki stanowiły tylko skromny udział zysków.
Co więcej ten rebranding już został przebadany na żywym ciele konsumentów. W kalifornijskiej Pasadenie kawiarnia pod skróconą nazwą Dunkin’ działa z sukcesem już od roku. Zmiana nazwy lokalu nie wpłynęła na sprzedaż.
Dunkin’ planuje otworzyć 1000 nowych lokali w USA do końca 2020 roku.
CNN Money/ as/