Chińczycy zrobili wynik Toyocie
Globalna sprzedaż koncernu motoryzacyjnego Toyota Motor Corp. wzrosła w ciągu sześciu miesięcy zakończonych we wrześniu o 1,5 proc. do rekordowej liczby 5,29 mln pojazdów - podała w poniedziałek agencja Kyodo. Na dobre wyniki wpłynęła m.in. sprzedaż aut osobowych w Chinach.
Jak wskazano, na wzrost sprzedaży całej grupy, w skład której wchodzą też samochody produkowane przez oddziały Daihatsu Motor Co. i Hino Motors Ltd, wpłynęły w znacznym stopniu „solidne wyniki” na rynku chińskim, gdzie popularnością odbiorców cieszyły się pojazdy z nadwoziem sedan.
Dodano, że wzrosła też sprzedaż samej Toyoty. W ostatnim półroczu zwiększyła się o 1,4 proc. do 4,8 mln aut. Na taki wynik, jak podała firma, wpłynęło m.in. „silne zapotrzebowanie” na samochody hybrydowe w Europie oraz „stabilny wzrost sprzedaży w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej”.
Według Kyodo spadał natomiast produkcja Toyoty na rynku wewnętrznym. W okresie kwiecień-wrzesień br. zmniejszyła się o 2,8 proc. do 1,49 mln pojazdów w wyniku 4,3-proc. spadku sprzedaży w Japonii. To po części efekt - jak podano - mniejszego zainteresowania klientów starszymi modelami ze znaczkiem Toyoty.
W 2017 r., jak przypomniała Agencja, grupa Toyoty była trzecim największym na świecie koncernem pod względem sprzedaży po koncernie Volkswagen AG i grupie Nissan-Renault-Mitsubishi.
Na podst. PAP