Informacje

Silniki elektryczne dodadzą rajdówkom mocy na odcinkach specjalnych. Na zdjęciu: mistrz świata Sebastian Ogier  jedzie Citroenem C3 C3 WRC RC1 na trasie Rajdu Sardynii, 14 czerwca 2019  / autor: PAP/EPA/Reporter Images
Silniki elektryczne dodadzą rajdówkom mocy na odcinkach specjalnych. Na zdjęciu: mistrz świata Sebastian Ogier jedzie Citroenem C3 C3 WRC RC1 na trasie Rajdu Sardynii, 14 czerwca 2019 / autor: PAP/EPA/Reporter Images

Motosport: benzyna traci monopol, teraz prąd!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 15 czerwca 2019, 10:36

    Aktualizacja: 15 czerwca 2019, 10:42

  • Powiększ tekst

Obradująca w Paryżu Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła wprowadzenie od sezonu 2022 w rajdowych mistrzostwach świata nowego typu samochodów WRC z dodatkowym, hybrydowym systemem napędu.

Dla wszystkich nowych WRC od 2022 roku cykl homologacji ma trwać pięć lat. Przez pierwsze trzy lata będzie się składał ze wspólnych komponentów i oprogramowania. Dopiero od 2024 roku teamy będą mogły korzystać z większej swobody technicznej i wprowadzać do aut własne rozwiązania.

System hybrydowy - jak pisze FIA w oświadczeniu - ma umożliwić także w sporcie korzystanie z czystej energii elektrycznej w miastach i zapewnić dzięki sinikom elektrycznym, zwiększenie mocy na odcinkach specjalnych.

PAP, sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych